מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » חילופי מעבידים- חובות המעסיק כלפי העובדים
מגזין עבודה

חילופי מעבידים- חובות המעסיק כלפי העובדים

החוק הישראלי והפסיקה מנהיגים עמדה ברורה ונחרצת באשר לזכויותיו של עובד אשר במקום עבודתו התחלפו המעסיקים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/12/201
  • |
  • 18:03
  • |
  • 2068 צפיות

החוק הישראלי מכיר ואף מעודד תופעות של חילופי בעלויות בעסקים הנקלעים לקשיים מסוגים שונים, הדבר מעורר, מעודד ומצמיח את העסקים עצמם וגורם להם לתנופה ופריחה עסקית וכלכלית. אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי בכל מהלך של רכישות עסקים יש להסדיר ולהתייחס ברחל בתך הקטנה לסוגיית העובדים בעסק. העובדים אשר מתפרנסים מעבודתם בעסק צריכים בעיני החוק, וכן גם בעיני ההיגיון והשכל הישר, להיות מנוטרלים ובלתי מושפעים לחלוטין מהליך המסחרי על כל המשתמע מכך, לרבות זכויותיהם לשכר רציף, ותק, זכויות פנסיה, זכויות חוזיות וכיוצא בזה.

התייחסות הפסיקה לסוגיית חילופי מעבידים
עובדות המקרה מדברות על מצב דברים בו עובדת אשר עבדה כעובדת ניקיון במשך תקופת זמן של כארבע שנים. במהלך אותם ארבע שנות עבודתה בחברה התחלפה בעלות העסק למעלה מארבע פעמים. עם סיום עבודתה אצל המעסיק ביקשה לקבל את כלל הזכויות להן היא זכאית ולא קיבלה במרוצת השנים לרבות תשלום בגין שעות נוספות, החזרים בגין אי הפרשה לקרן פנסיה, דמי חגים, החזרי נסיעות ועוד. המעסיק לטענתו טען כי החברה בבעלותו רק חמישה חודשים ואין הוא נדרש לשלם לעובדת את כלל התשלומים להם הייתה זכאית שנים קודם לכן.
זכויות העובדים תמיד גוברות?

עמדות הצדדים להליך
העובדת פנתה לבית הדין לעבודה בתביעה כנגד המעסיק, את תביעתה תמכה העובדת בחוק הגנת השכר אשר קובע כללים ברורים באשר לתשלום מלוא שכרם של עובדים בעת חילופי מעבידים. המעסיק הנתבע טען המעסיק הנתבע כי בעת רכישת החברה על ידה לא קיבלה היא על עצמה את כלל המחויבויות הכספיות של החברה ומשכך אין היא חייבת בתשלום כלשהו המתייחס לתקופה שטרם חמשת חודשי שליטתם בחברה. בנוסף טענה הנתבעת כי השיהוי הרב בו העלתה התובעת את טענותיה למעשה פוגמות בטענות עצמן וכי אין להעלותן עוד.

עמדת בית הדין לעבודה
בית הדין לעבודה, אשר בחן ראשית את החוק להגנת השכר, חוק שמטרתו היא מתן הגנה על רצף הזכויות של עובדים תחת מעסיקים שונים. בית הדין קבע כי אין ממש בטענת הנתבעת לפיה לא נושאת היא באחריות כלשהי באשר לחובותיה הישנים של החברה וזאת משום שלא טרחה היא להודיע לכלל העובדים שמנקודת הזמן בה נקנתה החברה אין היא חייבת בחובות הבעלות הקודמת. בית הדין פסק כי הנתבע ישלם לתובעת את כלל הסכומים להם היא זכאית.






עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חילופי מעבידים- חובות המעסיק כלפי העובדים
סגור