מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » בית הדין לעבודה
מגזין עבודה

בית הדין לעבודה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2886 צפיות

קיימים בארץ חמישה בתי דין לעבודה, שלהם יש סמכויות זהות לסמכויות השיפוט של בתי המשפט המחוזיים. מעליהם הסמכות העליונה היא בית הדין הארצי, והוא מהווה את הערכאה הראשונה אליה ניתן לערער בעניין פסיקות בית הדין לעבודה האזורי. בבית הדין לעבודה מתקבלים סכסוכי העבודה השונים – במשפט העבודה הפרטי ובמשפט העבודה הקיבוצי. בעניינים אחרים כמו בדיונים על פי חוק עובדים זרים וחוק שירות התעסוקה, ניתן להגיש בקשת ערעור לבימ"ש העליון על פסיקת בית הדין לאבודה הארצי.

סעדים בבית הדין לעבודה
 סעד הוא סיוע שבית משפט מגיש לבעל דין, וישנם סעדים המיוחדים לבית דין לענייני עבודה. כך למשל ישנם סעדים זמניים (כאלו הניתנים מראש לבית משפט עד שזה מחליט מכוחו להעניקם למוטב), צווי מניעה, הכרעה בשאלת יחסי עובד- מעביד, ערעור וערעור שכנגד, התערבות בהליך בוררות החזרת עובדים למקום העבודה ועוד. הסמכות הייחודית שיש לבית דין לעבודה נקבעת על- פי מהות היחסים בין התובע לנתבע, אולם זה ניתן להכרעה גם על- פי הסעד המבוקש ממש כפי שמתנהל בית משפט השלום.

אילו תביעות ניתן להגיש?
ישנן תביעות הנוגעות ליחסי עובד- מעביד, כמו למשל- תביעה לתשלום שכר עבודה ("הלנת שכר" למשל) תביעה לתשלום פיצויי פיטורין, תביעה לתשלום קיצבה- אל מול תביעות של ביטוח לאומי. בתביעות מול ביטוח לאומי יש לצרף את הטופס מביטוח לאומי אותו קיבל המבוטח אל כתב התביעה.

דגשים לפני הגשת תביעה לבית הדין לעבודה
על התביעה להיות מנומקת – כולל נימוק סכום התביעה לצורך קביעת האגרה, תשלומה וגבייתה. חשוב כי כל פרטי התובע והנתבע יהיו מלאים. סמכות בית הדין לעבודה האזורי תקבע על- פי אזור מיקום בית העבודה. את המסמכים יש לצלם בחמישה עותקים ולהגיש למזכירות בית הדין האזורי, כשהעותק החמישי יוחזר חתום "נתקבל" לתובע.


עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
10/6/2013 12:00:00 AM  21:25
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בית הדין לעבודה
סגור