מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » יחידת הסיוע בבית המשפט לענייני משפחה
מגזין משפחה

יחידת הסיוע בבית המשפט לענייני משפחה

במשפחות בהן הסכסוך גודש את גדותיו ומגיע לבתי המשפט או לבית הדין – ישנה אפשרות להתמודדות ביחד עם גורמים מסייעים וליישב את הסכסוך – בייחוד כאשר הרגשות מעיבים על היכולת לקבל החלטות מושכלות לטווח הזמן הארוך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/1/2014
  • |
  • 15:35
  • |
  • 2907 צפיות

משפחה היא מערכת המכילה מרכיבים שונים הפועלים ומגיבים זה לזה. כאשר המשפחה נקלעת למשבר או כשנוצר חשש לפגיעה בקטינים, לרוב ישנן פניות לבית המשפט בענייני משפחה או לבית הדין. אזיי ניתן להפעיל ולהשתמש בשירותים של יחידת הסיוע שתפעל לצידם כדי לנסות וליישב את הסכסוך. זאת יעשה על ידי בית הדין או בית המשפט, אשר ימנה פקיד סעד לסדרי דין, וזה יגיש המלצות בדבר הסדרי ראיה ומשמורת. 

אילו שירותים מעניקות יחידות הסיוע?
יחידות הסיוע תגשנה שירותי טיפול וייעוץ שכוללים בין היתר אבחון וייעוץ זוגי – לבירור עתיד הנישואין, סיוע ותמיכה – גם באמצעות מענה טלפוני בזמן משבר, גיבוש הסכמות בין גורמים במשפחה – לרבות יצירת הסכם גירושין בסיועו של עורך דין, תיווך עם שירותים שונים בקהילה, ייעוץ עבור תביעות והליכים משפטיים, התערבות בתחום האלימות – אם ישנה – במשפחה ועוד.
מהי יחידת הסיוע בבית המשפט לענייני משפחה?

הרכב יחידות הסיוע
יחידות סיוע אלו מורכבות מצוותים בהם אנשי מקצוע רבים, כמו למשל עובדים סוציאליים בכירים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ובחלקן ישנם גם עורכי דין שממונים מטעם הנהלתו של בית המשפט. הסיוע יהיה בתיאום עם מערכת שירותי הרווחה שבמקום המגורים של המשפחה, כלומר – יחידות הסיוע הן המתווכות בין שירותי הרווחה ובין בית המשפט.

סיוע היחידות - באישור שופט 
המקרה יכול להיות מופנה ליחידות סיוע על ידי בית המשפט כדי שהשופט יקבל את התמונה הבהירה של הסכסוך לצורך הכרעה משפטית כשהמידע נותר חסוי, אולם באופן כללי – רק שופט יכול לאשר את הפניית המשפחה לצורך קבלת סיוע מהיחידה הזו – לא ניתן לפנות אליה באופן פרטי. היחידה תייצר תהליך של גישור – ותטה אוזן קשבת על מנת למצוא את הפיתרון המתאים. 

בקשה בתום לב ליישוב הסכסוך
במידה שלא תצלח ידה של היחידה לסיוע למצוא דרך ופיתרון מוצלחים למחלוקת על פי פניה פתוחה בפני אותו צד מגיש הבקשה ליישוב הסכסוך, הרי שזו תעבור לבית המשפט – תהיה תפיסת סמכות של בית משפט אולם הפסיקה הרווחת היא להגיש בקשה זו בתום לב מתוך הכוונה שהסכסוך ייפתר קודם כל באמצעות יחידת הסיוע – המזמינה את כל הצדדים לקחת חלק בפיתרון הבעיה המורכבת.


עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא יחידת הסיוע בבית המשפט לענייני משפחה
סגור