מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » השפעת סם האונס- משמעויות
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

השפעת סם האונס- משמעויות

סם האונס GHB הוא סם המדכא את פעולת מערכת העצבים המרכזית בדומה להרואין ולאלכוהול, כשהחומר חסר צבע וטעם. השימוש בחומרים אלו כלפי אובייקטים לאונס הולך וגובר והתוצאה עלולה להיות הרת אסון.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/1/2014
  • |
  • 15:53
  • |
  • 2227 צפיות

סם האונס נמס בקלות במשקה, לא משנה את הטעם של המשקה ואינו נראה - לא ניתן להבחין מתי הוא הושם במשקה אולם עדיין משקאות שהושארו ללא השגחה על הבר תוגברו בסם האונס, והתוצאה היא אונס בלית יכולת של האובייקט להתנגד. כדי להראות שהיה שימוש בסם האונס יש צורך לפעול כ- 12 שעות לאחר השימוש בסם כיון שלאחר מכן לא יימצאו לו שרידים ברחבי הגוף. במקרים פליליים, הסם יוזלף לתוך משקה הקורבן והעכבות יוסרו בתחושה הדומה לאפאטיות או להרדמה כללית בניתוח. בפועל – הקורבן נמצא במצב של חוסר הכרה.

מתי מעשה מיני יחשב לעבירה?
לפי המצב המשפטי שרחש בעבר, העבירה במעשה מיני יתקיים אילו הובעה התנגדות לעבירה. מאידך, עם השימוש בסם האונס ניטלת מן הקורבן האפשרות להתנגד – לומר "לא" לאנס. מכאן ישנו ניגוד עדויות בדרך כלל – האנס טוען כי התרחשה הסכמה בין השניים ואילו הקרבן טוען כי באופן מעשי היה שרוי תחת הרדמה. 
משמעות ההסכמה החופשית

המשמעות למושג "הסכמה חופשית"
פסק הדין בפרשת האונס בשמרת שניתן על ידי כבוד השופט חשין חרץ בשנת 1993 עסק במושג "הסכמה חופשית" – מושג שהלך והרחיב את משמעותו. כאן, מדובר על נטילת זכות הבחירה החופשית מן הקורבן גם כאשר מדובר על קיומם של יחסי מרות בין שני הצדדים – ולא רק תחת השפעת סמים. ניצול המעמד כדי להציע הצעות שונות או להתייחסות מינית שאינה נאותה נתפשת כנטילת זכות הבחירה החופשית – גם אם בפועל ניתנה "הסכמה".

אין הסכמה חופשית תחת פעולתו של סם אונס
כשניתנת "הסכמה" לפעילות מינית או להחלטה מסוימת שנעשו תחת השפעת סם – לא מקבלים זאת בבית המשפט כהסכמה חופשית. כדי להראות שלא נעברה עבירת מין, יש להוכיח כי למעשה הייתה הסכמה מרצון חופשי – ובכך יש להתייעץ עם עורך דין שמצוי בעניין. 

קבלת פיצויים בהסדר טיעון
ישנן דרכים נוספות כדי להסדיר וליישב את הנושא בין שני הצדדים; ישנן קורבנות רבים שאינם מעוניינים לעלות לדוכן העדים ולהתעמת או להתמודד מול האנס. במקרים כאלו ניתן למצות את הדין בהסדר טיעון שבו לרוב הקרבן יקבל כסף תמורת הקלה בעונשו של הנאשם. 


עורכי דין לענייני הטרדה מינית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הטרדה מינית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא השפעת סם האונס- משמעויות
סגור