מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » משפט תעבורה מהו?
מגזין תעבורה

משפט תעבורה מהו?

תיקי התעבורה מתייחסים לתחום המשפטי שעוסק בתחבורה היבשתית בעיקר. עיקר עבירות התעבורה הינן עבירות של נטילת אחריות שאין להוכיח בהן את היסוד הנפשי, אלא את הוכחת הפעולה של העבירה על פי חוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/1/2014
  • |
  • 15:58
  • |
  • 2234 צפיות

בישראל, משייכים את דיני התעבורה למשפט הפלילי. הגורם שאוכף את דיני תעבורה אלו הוא המשטרה – משטרת התנועה המפוזרת בכבישים ופועלת באמצעות מצלמות שונות, ואילו הגורם שמנהל את המשפט בתחום הוא בתי משפט לתעבורה. הענישה בתחום נעה בין קבלת דו"חות כספיים ועד לעונשי מאסר בפועל. במקרים מסוימים, מטילים סנקציה כמו שלילת רישיון נהיגה לתקופה קצובה, ופעמים נדירות יותר מדובר על שלילת רישיון נהיגה לתקופה בלתי מוגבלת. במשפט תעבורה אין עונשי מקסימום או מינימום, ולשופט ניתנה הסמכות לקצוב את עונשו אל נדון לפי ראות עיניו.

ברירת משפט
עבירות קלות יחסית כמו עבירות חניה או דו"חות על מהירות, הדו"ח נמסר לנאשם בהודעה שבה מפורטת מהות העבירה ושיעור הקנס לה. יש לשלם אותו בתוך 90 ימים ממועד קבלתו, אלא אם מעוניינים להשפט לגביו – תשלום הקנס מהווה הודאה בדבר העבירה ואין לגשת לבית המשפט בנושא זה יותר. אילו מעוניינים להגיש בקשה לערעור – לביטול הקנס ולמשפט, יש לעשות זאת בתוך 30 ימים – למשטרה. 
זקוק למומחה לתעבורה?

ההזמנה לדין 
הזמנה לדין – משמעה הזמנה להתייצבות בבית המשפט באותו יום ובשעה שנקבעה כדי לדון בעניין. ההזמנה לדין נשלחת בדואר וכרוך בה אישור מסירה. ניתן למסור את ההזמנה הזו גם על ידי פקיד, שוטר או שליח של בית המשפט. אילו הנמען סרה לחתום על אישור ההזמנה – עדיין אין הוא פטור מלגשת לדיון בנושא – השליח ירשום כי הנמען אכן קיבל את ההזמנה אולם סרב לחתום עליה. דיון בבית המשפט שלא בנוכחותו של הנמען תפעל לרעתו, ותגרור בדרך כלל עונש תקף.

כתבי האישום בצירוף ההזמנה
ניתן לקבל דו"ח ידני שנמסר במקום ביצוע העבירה או שנשלח בדואר רשום לאחר ששוטר משקיף תנועה רשם תלונה. בדו"ח זה תפורט מהות העבירה, הנסיבות, מועד קרות האירוע, סמל העבירה וההוראה בחוק לגבי כן – יחד עם פרטיו של הנהג, רכבו וציון המועד לדיון בבית המשפט. 

ומה אם הנהג ללא מסמכים?
אילו לנהג לא היו המסמכים המבוקשים בזמן מתן הדו,ח, יהיה יכול לסור לתחנת משטרה, להציג את הדו"ח ואת המסמכים. עליו להצטייד באישור על הצגת מסמכים על מנת להמיר את העיף העבירה בגין אי נשיאת מסמכים לדו"ח ברירת קנס. הזימון למשפט עשוי להתבטל. חשוב לפנות לעורך דין בנושא זה על מנת להתייעץ לפני נקיטת צעדים. 


עורכי דין לדוחות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדוחות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא משפט תעבורה מהו?
סגור