מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » מומחה רפואי בתביעות תאונות דרכים
מגזין תעבורה

מומחה רפואי בתביעות תאונות דרכים

בתביעות תאונות דרכים בית המשפט ימנה מומחה אחד ניטרלי מטעמו, כדי למנוע הגשה של חוות דעת סותרות מטעמם של בעלי הדין. זאת, על פי סעיף 6א´ בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים והתקנות שנכנסו לתוקף משנת 1986.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/3/2014
  • |
  • 14:22
  • |
  • 1916 צפיות

תאונות דרכים באשר הן מוגדרות על פי החוק מייצרות פגיעות אופייניות שעל עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים להכירן. עורך דין אשר מכיר אופני פגיעות רבות ואת אופן הטיפול בהן יכול להשיג פיצוי מירבי עבור מרשו. תכנן התביעה הנזיקית נבנה לפי תהליך מסוים, שבו יש לפנות לרופא מומחה, אולם לא תמיד זה יעניק מענה אשר יוביל לעילה עסיסית לתביעה בבית המשפט. ניתן לפנות לרופא מומחה אחר, וגם אז יש לקחת בחשבון כי הרופא המומחה שבית המשפט ימנה מטעמו במידת הצורך לא יאשרר או יפריך את הטיעונים שהתביעה מבקשת להעלות כדי לקבל פיצויים לגביהם.

מי יחשב למומחה רפואי?
מומחה רפואי הינו מי שאוחז בתואר ברפואה או שנקבע כמומחה רפואי לאותו תחום שנידון בבית המשפט. אותו מומחה רפואי יעריך את אחוזי הנכות של התובע, או את אי מידת אי כשירותו של הנבדק לעבודה. מומחה רפואי מטעמו של התובע יגיש את חוות הדעת שלו לתובע. אילו בית המשפט ימנה מומחה רפואי מטעמו, רצוי שחוות הדעת של שני הרופאים תישקנה זו לזו על מנת שהטיעון יזכה לסיכוי לקבל פיצוי גבוה יותר.
חשיבותו של המומחה הרפואי

מינוי מומחה רפואי
אם התובע מבקש את מינויו של מומחה רופאי, הרי שיפקיד בבית המשפט פיקדון על פי הסכום שיקבע רשם בית המשפט לצורך הבטחת שכרו של המומחה אשר בכוונתו למנות ולפי תקנה 7ב' לתקנות המומחים. אילולא מדובר על תאונה שהיא תאונת עבודה, עלות שכרו של המומחה הרפואי תשולם מחשבון חברת הביטוח.

מינוי מתוך ספר מומחים רפואיים
ניתן למנות מומחים רפואיים בגין תאונת דרכים מתוך ספר מומחים, משום שהתובע אינו יכול להביא מטעמו עדויות רפואיות כדי להוכיח עניינים שברפואה. אי מינוי מומחה רפואי ישלול מן התובע את היכולת להוכיח טיעון רפואי כל שהוא. במידה שהמומחה מונה על ידי בית המשפט, יעניק חוות דעת רפואית באשר לנכות צמיתה, דרכי שיקום של הנפגע ועוד ואילו בית המשפט הוא שיפסוק את מצבו הרפוא של התובע. 


עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מומחה רפואי בתביעות תאונות דרכים
סגור