מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » זכיינות בבתי עסק
מגזין מסחרי

זכיינות בבתי עסק

הזכיינות הינה שיטה שיווקית, ניהולית ועסקית שבה חברה מעניקה לזכיין את הזכות לתקופה מוגבלת כדי להשתמש בסימני המסחר שלה ובשיטות העסקיות תמורת תשלום. תנאי הזיכיון יהיו בהתאם לאופיו של העסק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/3/2014
  • |
  • 16:49
  • |
  • 1946 צפיות

בתקופה שבה רשתות גדולות חולשות על השוק ופותחות סניפים במקומות רבים, יש מקום ליזמים רבים שהם גם תאגידים לרכוש את הזכות להשתמש במוניטין שהרשת הגדולה צברה  בתמורה לתשלום, ולהשתמש במותג שלה. לכל רשת ישנה שיטת זכיינות שונה. בדרך כלל, התשלום נחלק לשניים: לתשלום חד פעמי לצורך עבור הזכות לשימוש בשם המותג, והתשלומים האחרים הם תשלומים קבועים וחודשיים – כמו דמי תמלוגים או דמי ניהול. כך או כך, זיכיון בתחום ההלבשה אינו דומה לזיכיון בתחום המסעדנות למשל, לתחום ממכר רכבים וכן הלאה. 

מודלים אפשריים לזכיינות
היזמות העסקית מתאפשרת גם ללא הקמת עסק מן היסוד; ניתן להיות זכיין בענפי הקמעונאות ולצד זאת גם בתחום שירותי כוחו שירותים פיננסיים למשל. המודל המוכר בזכיינות הוא מודל מצומצם או מודל רחב. על פי המודל המצומצם הזכיין רשאי להפיץ את המוצרים ולהשתמש בלוגו של המזכה ואף להפעיל את פעילותו העסקית ללא קשר לזו של הרשת תוך בניית תוכנית עסקית משלו. המודל הרחב – השיטה האזורית לפחות כפי שהיא נהוגה בישראל מזכה שליטה על אזור מסוים. לפי שיטה זו – הזכיין אף רשאי למכור זכויות לזכייני משנה בתוך אזור פעילותו. 
רכישת זכיינות לעסקים

יתרונות הזכיינות
הזכיינות מרעיפה תועלת הן למזכה והן לזכיין. המזכה מרחיב את פעילותו תוך שהוא קוצר את פרי עמלו מבלי ליטול סיכון עסקי, והזכיין מסיכון והוצאות בחדירה לשוק מנקודת האפס – כלומר – סיכון כלכלי נמוך יותר, גיוס הון ראשוני קל יותר. הצורך המרכזי הוא הסכם טוב והוגן לשני הצדדים במעמד של עורך דין חוזים המתמצא בתחום.

זכיינות בישראל על פי החוק
החוק בישראל עדיין אינו מגדיר באופן בלעדי את דיני הזכיינות, אולם ניתן למצוא הגדרה להסכם הזכיינות בכללי ההגבלים העסקיים משנת התשס"א. לפיזה זכיינות במדינת ישראל הינו חוזה לפיו זכיין ראשי או בעל זיכיון מעניקים לזכיין זכות לשימוש בזיכיון לצורך מטרות שיווק של טובין. בהמשך, מפורטים שלושה תנאים להסכם של זכיינות בישראל. מטרת אלו היא הגנה על שני הצדדים לחוזה.



עורכי דין ליזמות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין ליזמות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכיינות בבתי עסק
סגור