מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הרעה ממשית בתנאי העסקה
מגזין עבודה

הרעה ממשית בתנאי העסקה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2736 צפיות

רבים מרגישים כי הם נותנים הכל מעצמם למען עבודתם, מקריבים את הזמן עם המשפחה ואהוביהם מתוך נאמנות לעבודה, עושים את כל המטלות ביעילות ומהירות ומשקיעים זמן רב בעבודתם על מנת לעשות אותה על הצד הטוב ביותר. עם זאת , היחס הוא לא תמיד הדדי, השכר לא עולה בהתאם והשעות מתארכות ללא תמורה של שעות נוספות. עולה השאלה מה היא הרעשה מוחשית בתנאי העבודה? כיצד היא מתקבלת על פי חוק?
 
מה היא הרעה מוחשית בתנאי העבודה?

הרעה מוחשית בתנאי העבודה היא כאשר אדם עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר ובמקום שמצבו יעלה בהדרגה או יורד. אם המצב נשאר כפי שהוא אין זה בהכרח אומר כי נעשתה הרעה בתנאים, אלא מדובר במצב סטטי שלא השתנה. המקרים שונים מאוד מאדם לאדם וממקום עבודה אחד למשנהו. על פי חוק פיצויי פיטורין מוגדרת הרעה בתנאי העבודה בהתאם לפיטורין; במידה ואדם התפטר כיוון ונעשתה הרעה בתנאי העבודה שלו – הוא החל לעשות עבודה מזכירותית במקום עבודתו הרגילה, עושה טובות למעסיקו שאינו חייב בהם, מועבר למשרד קטן וכיוצ"ב – ההתפטרות תחשב כפיטורין לכל דבר והוא יהיה זכאי לפיצויים.

כיצד ניתן להוכיח הרעה מוחשית בתנאי העבודה?
 מכיוון שהרעת תנאי העבודה מוגדרת בחוק פיצויי פיטורין לרוב עולה נושא זה בגין פיטורין. על מנת להראות כי נהייתה הרעה מוחשית בתנאי העבודה שאילצו את העובד להתפטר עליו להוכיח מס´ דברים כגון – האם אינו מקבל תשלום עבור שעות נוספות, האם לא זכה לקידומים בעבודה כקולגות האחרות בתחומו, האם היחס לעובד משפיל, האם העובד מועסק שעות רבות יותר מעובדים אחרים ללא תמורה, האם הופחתה משכורתו. מלבד הוכחת הלה עליו לתת התראה למעסיקו על התפטרותו מהסיבות לעיל.

מה לא נחשב להרעה מוחשית בתנאי העבודה?
תחושות תסכול וחוסר התחשבות במצבו של עובד אינם מספיקות להוכחת הרעה בתנאי העבודה. כמו כן חוסר קידום בעבודה בזהה לקולגות אחרות לא נחשב להרעה. כמו כן המעסיק לא חייב לקדם את העובד אם זה לא מתוקף חוק כלשהו כגון הסכם עם כלל העובדים. הרעה מוחשית צריכה להיות מגובית בראיות ועובדות ממשיות.


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הרעה ממשית בתנאי העסקה
סגור