מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מבחני ניכוי סכומים משכר עובד זר למגורים
מגזין עבודה

מבחני ניכוי סכומים משכר עובד זר למגורים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2597 צפיות

החוק מכיל הוראות הרלבנטיות לקיזוז הסכומים משכרו של עובד זר לצורך מגורים. חברות תיווך כוח אדם בין עובדים המיובאים מחו"ל לעבודתם בישראל לא רק מגייסות את העובד אלא הן חברות הקבלן המעסיקות אותם באופן ישיר, והן אלו המקזזות ומנכות משכרו לצורך מגוריו בארץ. תקנות עובדים זרים הן המפרטות את שיעור הניכוי המרבי אשר ינוכה משכרו של עובד זר בגין מגורים, ודנות בין היתר באיסור העסקה שלא כדין וכן בהבטחת תנאים הוגנים ומגורים הולמים ביניהם.

מבחנים לניכוי סכומים משכרו של עובד זר
ישנם שלושה מבחנים מצטברים לניכוי סכומים משכרו של עובד זר לצורך מגורים. ראשית, לא ניתן לעשות זאת "על הנייר", כלומר, באופן תיאורטי. עליו להשתמש בהוכחות סבירות ומבוססות להוצאות אותן הוא מעוניין לנכות. שנית, הסכומים שינוכו הינם הסכומים שבגדר החזר הוצאות על פי התקנות ובכפוף לסכומים הקבועים מראש בתקנות לכל מרכיב. שלישית, לא ניתן לנכות יותר מרבע משכרו של העובד הזר הקבוע בחוק הגנת השכר, תשי"ח 1958. מעסיק אשר חרג מהוראות אלו – ניתן לתבוע אותו על פי החוק.

ניכויים מותרים וניכויים אסורים לעובד זר
בכל אזור מגורים נקבע סכום אחר המותר לניכוי על פי אותו אזור מגורים מהצפון לדרום, כאשר אזור תל אביב הוא האזור היקר ביותר לניכוי : 171 שקלים. בנוסף ישנם ניכויים נלווים עבור הוצאות מים וחשמל: 77 שקלים. במידה והמגורים אינם בבעלות המעסיק, סכום הניכויים יהיה כפול. המעביד יהיה רשאי לנכות סכומים שהוסכמו מראש עבור הלוואות או מקדמות שניתנו לעובד, והתנאי לכך הוא הסכמת העובד בכתב. 

גילוי סתירה בין המציאות לתקנות
במידה והעובד גילה סתירה לטובת מעסיקו בסכומי הניכויים משכרו שנגבים ממנו בעבור מגוריו, יוכל לפנות לעורך דין מתאים על מנת שיעמוד על זכויותיו על פי חוק. יש להגיש תלונה כנגד המעסיק או הלשכה, כמו- כן ניתן להסתייע בארגוני סיוע לעובדים זרים .

עורכי דין לענייני עובדים זרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עובדים זרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מבחני ניכוי סכומים משכר עובד זר למגורים
סגור