מגזין נדל"ן ומקרקעין
בתים משותפים
- מערכת האתר
- |
- 1/3/13
- |
- 12:10
- |
- 2948 צפיות
-
לאחרונה התרבו הפונים אל שירותי ניהול ואחזקת מבנים; יותר ויותר דיירים בבתים משותפים מבינים כי ישנו פיתרון אובייקטיבי לבעיות שונות שעולות בין הדיירים שעשוי להשכין שלום בית ולמנוע מריבות עתידיות. אלו שלא משתמשים בשירותים אלו, עלולים להיקלע לסכסוכים ולמריבות באשר לנשיאת ההוצאות המשותפות לבית, החלטה על תוספת או תיקון מסוים כמו מעלית, מרפסת או תמ"א 38. במידה ומתעורר סכסוך מעין זה, המפקח המופקד על לשכת רישום המקרקעין שם רשומים אותם בתים משותפים, הוא אשר יכריע בסכסוך.
סכסוכים בנושא רכוש משותף
ככל שכל אדם הינו בעל השקפת עולם וחזון משלו ואין אפשרות לבחור דיירים על פי השקפותיהם, רכוש משותף עלול לגרור אי- הסכמות בטווח הרחוק. הסכסוכים הנפוצים הינם באשר לזכויות בניה או להשגת גבול של בעל דירה לגבי דירה אחרת, ובאשר למטרדים סביבתיים שאותם גורמים השכנים לבניין המשותף או לבניין השכן לו. במידה וקיימות מספר תביעות בין אותם הבתים, המפקח רשאי לאחד את התביעות והוא רשאי לדון בהם כמקשה אחת וכן לתת פתרון והחלטה כוללת לכל אותן תביעות.
אסיפה כללית וקיומו של תקנון
באסיפה כללית ישנה חובה של נוכחות מלאה לכל בעלי הדירות בבתים המשותפים. הכינוס הינו בהתאם לתקנון וגם אם אין סדר דיון על פי התקנון - הוא נקבע על ידי המפקח המכנס את האספה. במידה ולא רשומה דרך קבלת החלטות בתקנון, ידובר על רוב בין בעלי הדירות להסכמה על החלטה מסוימת. ניתן לכנס אספה שכזו אם לפחות שליש מהדיירים חפצים בכך, גם אם אין זו אסיפה מן המניין.
דיירים סוררים
במידה וישנה דרישה להחלטה שנתקבלה על ידי אספת הדיירים אשר מחייבת את הדיירים בפעולה כל שהיא, יש למלאה. אולם אם ישנו דייר סרבן (למשל בתשלום הוצאות החזקה של רכוש משותף), הרי שיש להתייעץ עם עורך דין ולשלוח לאותו דייר מכתב התראה בהתאם.