מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » האם ניתן לוותר על זכויות עובדים?
מגזין עבודה

האם ניתן לוותר על זכויות עובדים?

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2207 צפיות

זכויות העובדים נאכפות במשפט הישראלי ומכירות בזכויות הבסיס של כל עובד במשק, ללא קשר להסכמים קיבוציים וחוזי עבודה אישיים. פעמים רבות מוותרים עובדים על זכויותיהם בכדי להרוויח עוד כסף או בכדי לעשות רושם טוב על המעסיק, אך על פי חוק אסור לוותר על זכויות אלו וחוזים שיש בהם הפרה של חוקים אלו לא פעם מבוטלים בבתי הדין. מדובר בזכויות מגן בסיסיות כגון ימי חופשה, שכר מינימום, ימי מחלה, הגנת שכר, שעות עבודה ומנוחה ועוד.

מה היא עמדת בית המשפט בנושא ויתור זכויות עובד?
בית המשפט לענייני עבודה דן לרוב על נושא זכויות העובד וויתור על זכויות אלו. בית המשפט מתנגד לויתור על זכויות עובד מתוך הטענה כי מדובר בזכות שהוקנתה לעובר במטרה להגן עליו. דיני העבודה דוגלים בהעמדת יחסי עובד-מעביד בראש סדר העדיפויות. ויתור על זכויות העובד אצל אדם אחד יכול לגרור אנרכיה ואי-סדר ציבורי שכן כל אדם יוכל להיכנע ללחצים כלכליים, לאיומים ולוותר על זכויותיו. כאשר אדם מוותר על זכויותיו לא תהיה דרך לאכוף עבירה שנעשתה כלפיו בעתיד.

מה הוא כתב ויתור?
פשרה בפיצויי פיטורין גם היא מהווה איזשהו סוג של ויתור מצד העובד ויכולה לנבוע מחמלה, יחסי חברות והבנה של המעסיק. עם זאת מדובר בויתור על זכויות עובד – הזכות לקבל פיצויי פיטורין מלאים. על פי חוק פיצויי פיטורין במידה ונעשית פשרה בין המעסיק לעובד יש לעשות זאת בכתב ושכל סעיף יהיה מפורש ומפורט לגבי הפיטורים והפיצויים. התוקף של כתב הויתור גם הוא נבחן בקפדנות בבית המשפט. במידה והויתור נחתם ע"י העובד אך בלי שידע שהוא מוותר על זכויותיו או היה חסר ידיעה לגבי זכות מסוימת ייתכן וכתב הויתור לא יהיה תקף.

סיוע בעורך דין לויתור זכויות עובדים
מדובר בנושא דיי סבוך שדורש לא מעט ידע והתעסקות עם דיני העבודה ודיני חוזים שהם מהמפורטים והמורחבים ביותר. ויתור על זכויות עובדים הוא עניין מסובך גם כשמדובר בהסמכה מצד שני הצדדים. על כן רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום משפט העבודה שיידע כיצד לכוון אתכם למטרה.


עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם ניתן לוותר על זכויות עובדים?
סגור