מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הודעה לעובד על תנאי העסקה
מגזין עבודה

הודעה לעובד על תנאי העסקה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3082 צפיות

כפי שעובד חייב למעסיקו שקיפות ככל שעבודתו דורשת זאת, כן חייב המעסיק להודיע בכתב לעובדים תוך תקופה של שלושים יום מתחילת עבודתו על תנאי העסקתו. לא מדובר כאן על הסכם, ולכן אין הודעה זו מוסיפה או גורעת מכל זכות וחובה אשר מוטלות יחדיו אל שני הצדדים במסגרת הסכם העבודה, החוזה הקיבוצי, צו ההרחבה או מכוח הדין. הודעה זו תכלול פרטים כמו זהות העובד, זהות המעסיק ותאריך תחילת עבודתו. תיאור תפקידו של העובד – סדר יומו היקף אחריותו, המטלות המוטלות עליו, יעדים מצופים בנוסף יצוין פרק הזמן הרלוונטי להעסקתו. 

שכר – כתנאי העסקה
ההודעה תכלול סעיף העוסק בהיקף השתכרותו של העובד, אופן חישוב שכרו ועוד. העובד יקבל תיאור דירוג במקרה שמדובר בשכר מדורג או הסכם קיבוצי – וכן יוכתבו לו סך תשלומי השכר שיקבל ומועדי התשלום. המעסיק חייב לציין כיצד תחושבנה שעות נוספות לשכרו בימי חול ובימי מנוחה, וכן מה שכרו ביום מנוחה (כשאין שעות נוספות). המעסיק חייב לציין מה שכרו של עובד העובד בלילה ומהי ההגדרה לעבודה "בלילה". יתכן ששכרו של עובד ישולם ב"שווה כסף", על כן אמצעי תשלום זה יוזכר גם הוא ויפורט.

תשלום עבור תנאים סוציאליים
העובדים בישראל זוכים לקשת תנאים סוציאליים רחבה. רובם מעוגנים בחוק, אולם ניתן למצוא תנאים שהמעסיק בוחר להעניק לעובדיו מיוזמתו וכחלק מהסכם העסקתו. כן המעסיק יציין בהודעה את התנאים הסוציאליים שמוענקים לעובד- כולל ביטוחים למיניהם, תשלומי ביטוח לאומי וקרנות פנסיה.

תנאי העסקה – באופן כללי
כל זה טוב ועומד כנגד העסקה בתנאים הקיימים, אולם אם חל שינוי בתנאי ההעסקה – חלה חובה להגיש לעובד הודעה נפרדת בה מפורטים כל הכתובים לעיל. מעסיק שלא הודיע באופן הולם לעובדו על שינוי בתנאי העסקתו וכן השינוי מהווה הרעה בתנאים, עלול להיקנס בקנס מנהלי על סכום 1,000 ש"ח שיוטל על כל עבירה בנפרד (ובסכום כפול אם המעסיק הינו תאגיד). עורך דין המתמחה בתחום דיני עבודה יכול להעניק ייעוץ וסיוע בנושא, על מנת להגן על האינטרס של מי מהצדדים.

עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הודעה לעובד על תנאי העסקה
סגור