מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הרעה מוחשית בתנאי העבודה
מגזין עבודה

הרעה מוחשית בתנאי העבודה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2498 צפיות

הרעה בתנאי העבודה עלולה לגרום לעובד להתפטר – אולם עדיין לדרוש את פיצויי שפיטורין שלו, על פי חוק פיצויי פיטורין התשכ"ג 1963. סעיף 11 לחוק מדבר על נסיבות נוספות שביחסי העבודה לגבי עובד או על הרעה בתנאי העסקתו – בנסיבות אלו לא ניתן יהיה לדרוש מן העוסק להמשיך בעבודתו. הרעה מוחשית בתנאי העבודה מוגדרת כהצרת צעדיו של העובד על ידי המעסיק עד אשר לא נותרה לו כל ברירה אלא להתפטר.

מהי הרעה מוחשית בתנאי ההעסקה?
כדי לענות על השאלה באם הייתה הרעה מוחשית בתנאים ולחצות את הגבול הדק הקובע הרעה מה היא, הנסיבות צריכות להיות קשורות ליחסי עבודה ולא נסיבות אישיות, ועל כן הן צריכות להיות אף מוכחות בידי עורך דין לענייני עבודה. דוגמאות לכך שאותן ניתן אף להוכיח הן הפחתה בשכרו של עובד (ואף ללא הסכמתו על פי הודעה מוקדמת שניתנה לעובד בדבר תנאי העסקתו), פיגורים חוזרים ונשנים בתשלום משכורות כמו גם חוסר ודאות לגבי תשלום שכר, עבודה בתנאים ירודים אשר אינם בקו אחד עם החוק, שלילת רכב צמוד שהועמד לרשות העובד והרשימה עוד ארוכה. 

מתי לא נגרמת הרעה מוחשית בתנאי העסקתו של עובד?
יש לברר האם השינוי שנעשה גורם להרעה בתנאים, ואף אם נגרם חוסר סיפוק בעבודה מסוימת – לא ניתן לומר כי זו סיבה מספקת לטיעון זה. גם אי- קידומו של עובד בתפקיד על- אף שעמיתיו לעבודה קודמו – אין בה משום הרעה בתנאי העבודה. במידה ומדובר במורים – העברתם של תלמידים מוכשרים למורה אחר או העברת המורה עצמו לכיתה שבה רמת ההוראה דורשת מאמץ גדול יותר מידי המורה – אלו אינם מהווים הרעה בתנאי ההעסקה.

כיצד לנהל התפטרות מכוח סעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורין?
ככל תביעה, רצוי לעתור מיד עם היוודע דבר ההרעה, שכן השתהות בלתי סבירה עלולה להתפרש כהסלמה עם המצב הקיים – כשישנו חריג לכך והוא חיפוש מקומות עבודה חלופיים במקביל בעוד העובד טרם התפטר. כדי להתפטר, עליו להודיע קודם למעסיקו – בכדי להעמיד הזדמנות לסילוק הסיבה שגרמה לעובד לרצות ולהתפטר

עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הרעה מוחשית בתנאי העבודה
סגור