מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הכל על הלנת שכר
מגזין עבודה

הכל על הלנת שכר

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2798 צפיות

על פי חוק הגנת שכר משנת 1958 מחויב המעסיק לשלם לעובדו את שכר עבודתו בזמן שנקבע עבור כך ובמידה ואינו עושה כן נחשב הדבר כעבירה על החוק. המונח שניתן למקרה זה הוא הלנת שכר שמוגדרת כאיחור בתשלום המשכורת לעובד והיא גוררת אחריה קנס מנהלי גבוה. עובד הנתקל במקרה הלנת שכר רשאי לתבוע פיצויים מן המעסיק בבית הדין לענייני עבודה. החוק נחקק במטרה להגן על עובדים ממקרים בהם יתרחשו עיכובים בקבלת שכרם. הפיצוי שנקבע בו במקרה זה גבוה במיוחד במטרה להתריע מפני התרחשות המקרים. עובד רשאי לתבוע את המעסיק תוך זמן של שנה מהמועד בו התרחש מקרה של הלנת שכר או חודשיים ימים מיום קבלת השכר הקשור לפיצוי.

חישוב ימי הלנה ופיצויים
זמני תשלום השכר המקובלים עבור עובד במשכורת חודשית קובעים כי עלו לקבל את שכרו עד לסוף חודש העבודה. מי שעובד על פי שכר קבלני יקבל את שכרו ביום התשיעי שלאחר התאריך בו אמור המעביד לשלם.האחרון יכול לשלם במזומן, צ´ק, המחאת דואר או העברה בנקאית. סכום הפיצויים במקרי הלנת שכר יחוייב לפצות את העובד בחמישה אחוזים מהשכר עבור השבוע הראשון ועשרה אחוז נוספים עבור כל שבוע נוסף או חלק ממנו. לחלופין ישלם המעביד הפרשי הצמדה על הזמן שעבר מיום התשלום המקורי ועד לתשלום בפועל. המעסיק יחוייב בפיצוי הגבוה מבין שתי האפשרויות. נוסף על אלה ישלם המעסיק עשרים אחוזים מסכום השכר המולן.

הפחתה והגברה של פיצויים וחריגות
לעיתים מחליטים בתי הדין על צמצום ואף ביטול סכום הפיצוי. הדבר קורה לרוב בשל איחור בתשלום בתום לב מצד המעביד או בשל נסיבות מיוחדות כלשהן. גם המידה וקיים סכסוך בנושא שכר בין המעביד לעובד הוא ידון בבית המשפט ולא ייחשב להלנת שכר. לעומת זאת ישנם מקרים בהם יחליט בית המשפט על הגדלה של סכום הפיצויים כמו במקרי השתכרות בשכר מינימום וזאת מתוך רצון להגן על זכויותיו של העובד. יש להדגיש כי תביעת הלנת שכר יכולה להתרחש גם עבור מקרים בהם לא שולמו דמי מחלה או הבראה ולא רק על תשלום שכר עבודה.


עורכי דין לתביעות הלנת שכר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות הלנת שכר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכל על הלנת שכר
סגור