מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות עובדים בפשיטת רגל של מעביד
מגזין עבודה

זכויות עובדים בפשיטת רגל של מעביד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2398 צפיות

בעת פשיטת רגל של עסק ואי העברת כספים ע"י המעביד לא יכול העובד להגיש תביעה נגדו, שכן לא היה באפשרות החברה/עסק להעביר כספים בשל מחסור ולא בשל מרמה או סירוב לתשלום.
כאשר עסק מגיע למצב של פשיטת רגל הוא לא מסוגל, פעמים רבות, לשלם את המשכורת החודשית של העובד כמו כן להעביר כספים לקופת הגמל של העובד. במקרה של פשיטת רגל מוחלטת מאבד העובד את תעסוקתו.
בעקבות מצב עגום זה החקיקה הישראלית החלה בהליכה חוקתית הנוגעת לזכויות עובדים בפשיטת רגל במסגרת דיני העבודה משנת 1975. בצורה זו מקבל העובד את כל הכספים שהגיעו לו ולא היו באפשרות המעסיק לשלם.

מה כוללים פיצויי הפיטורים?
"חובות בדין קדימה"" אלו חובות אותם דורש המעביד ממעסיקו שפושט את הרגל. המועסק יכול לדרוש את שכר עבודתו ופיצויים על פיטוריו במסגרת חובות אלה.
קיימות שתי סיטואציות שונות הנוגעות לפיצויי הפיטורים: האחת היא שהעובד לא מבוטח בקופת גמל בהתאם להסכם פנסיה. במקרה זה הביטוח הלאומי ישלם לעובד את פיצויי הפיטורין שהמעסיק לא יכול לעמוד בהם.
במידה ויש לעובד קופת גמל , הביטוח הלאומי יעשה השלמה של החוסר לפי חוק (מדובר על תקרת גובה של פעמיים השכר הבסיסי).

כיצד מגישים תביעת פיצויים?
את התביעה לא מגישים ישירות למוסד לביטוח לאומי אלא לנאמן. לתביעה יש לצרף מס´ מסמכים שייפרטו ויוכיחו את טענת התובע ואת הסכום הכספי שלו הוא זכאי. יש לצרף תלושי משכורת אחרונים, מסמכים המעידים על תחילת יום העבודה, מסמכים הנוגעים לקופת הגמל במטרה להעריך את גובה סכומי הפיצויים ואסמכתות לרצף העבודה. את המסמכים הללו יעביר הנאמן למוסד לביטוח לאומי ושם יימשך הטיפול.

מדוע קיימת קופת הגמל?
המעביד צריך להעביר כספים לקופת גמל, כך שבעת צרה או קשיים כלכלים בעסק יוכל לשלם לעובדיו. כאשר מגיעים למצב בו העובד צריך לדרוש כסף מקופת הגמל פונים לנאמן או למנהל מיוחד אשר מעביר את הפנייה המפורטת למוסד לביטוח לאומי, שבידיו ההחלטה הסופית על הסכומים והעברת הכסף.


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות עובדים בפשיטת רגל של מעביד
סגור