מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חיוב עובד בהודעה מוקדמת
מגזין עבודה

חיוב עובד בהודעה מוקדמת

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3298 צפיות

לפני כעשור חוקק חוק המסדיר את תקופת ההתראה של פיטורי עובד. שמו של החוק הוא חוק הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות, מטרתו של החוק היא לאפשר לעובד תקופת הכנהבין ההודעה על פיטוריו ועד לכניסתם לפועל זאת על מנת לאפשר לו לחפש ולמצוא עבודה חדשה. מצד שני, העובד עצמו גם כן צריך לתת הודעה מבהתראה מספקת על מנת לאפשר למקום העבודה למצוא עובד חדש להכישרו ולקיים תקופת חפיפה ראויה. על פי החוק המעביד יכול לוותר על עבודתו של העובד אך במיקרה זו עליו לשלם לו עבור הימים הללו, במידה והעובד לא נותן התראה מספקת המעסיק רשאי לנכות את הימים הללו מהשכר.

מתן הודעה ארוכה מהקבוע בחוק
ישנם עובדים שרושמים בחוזה ומסדירים את משך זמן ההתראה וקובעים שהזמן צריך להיות ארוך יותר מהקבוע בחוק. השאלה במקרים כאלו היא האם מדובר בסעיף חוקי או לא. על פניו מדובר בסעיף חוקי כיוון שעל פי חופש החוזים זכותו של אדם להסכים או לא להסכים על התנאי הזה, מצד שני ישנם חוקים קוגנטים, שאינם ניתנים להתניה.

חוקים קוגנטים
חוקי מגן אשר נקראים בעגה המשפטית חוקים קוגנטים הם חוקים שאינם ניתנים להתניה. חוקים אלו הם חוקים שמעניקים זכויות שאינן ניתנות לויתור גם במקרה של חתימה על ויתור. מטרת החוקים הללו היא להבטיח לעובד זכויות מסוימות אשר מהוות את המינימום שהחוק קבע לנכון להבטיח לעובד. הדוגמא הבולטת ביותר היא שכר המינימום. אדם לא יכול להסכים לעבוד בפחות מאשר שכר מינימום, גם חוק הודעה בדבר התפטרות הוא חוק קוגנטי. כלומר, לא ניתן להתנות את התקופה. מה שכן מותר זה לקבוע תקופה ארוכה יותר במקרה של פיטורין, כיוון שזה מיטיב עם העובד אך הפוך אסור.

פסיקות משמעותיות בנושא
ישנם מקרים ידועים שהיגיעו לבית המשפט ובכולם נפסק שאין לקבוע בחוזה התניות על חוקים קוגנטים. כלומר שחברות שהחתימו את עובדיהם על סעיפים המשנים את תקופת ההתראה מראש לרעתם למעשה עברו על החוק ואין לכבד את החוזה.


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חיוב עובד בהודעה מוקדמת
סגור