מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » מעקב בפייסבוק
מגזין מחשבים ואינטרנט

מעקב בפייסבוק

האם למעסיקים מותר לעקוב אחר עובדיהם בפייסבוק? זוהי שאלה מורכבת עליה ננסה לענות במאמר הבא באמצעות שימוש במגוון שאלות שעולות וצפות בדרך כלל
  • ארז נעמן
  • |
  • 28/7/2013
  • |
  • 13:41
  • |
  • 2528 צפיות

הרשת החברתית הגדולה בעולם מזרימה מידע בקצב מסחרר, והמידע שמעלים בה משפיע על מציאות חיינו. כמו הרבה מקרים חיוביים, ישנם גם מקרים רבים שאנו שומעים על חיילים שנכנסו לכלא בגלל פרסום בפייסבוק, אנשים שפוטרו מעבודתם וכדומה. במקרה שבו פוטר עובד ממקום עבודתו בגלל סטטוס שכתב בפייסבוק, נשאלת השאלה האם זה חוקי? והאם מותר למעסיק לעקוב אחרי עובדיו בפייסבוק?

הסכמה למעקב
אם אישרתם את הבוס שלכם כאשר הציע לכם חברות בפייסבוק, או לחילופין, אופציית ניהול המידע שלכם באתר מסומנת כ´ציבורי´, יש בכך הסכמה למעקב. זכותו של המעביד לנקוט מול העובד צעדים משמעתיים במקרה כזה או אחר. למרות זאת, במקרה שהעובד מבקר את מקום העבודה בצורה לגיטימית, זו אינה עילה מוצדקת לפיטוריו ואם הוא יתבע פיצויים במקרה הצורך, סביר להניח שבית הדין לענייני עבודה יפסוק לטובת העובד.

מותר לפטר?
לכל התבטאות בכתב או בעל פה של העובד, שהיא לא לרוחו של המעסיק, יכולות להיות השלכות לכיוון זה או אחר. אם העובד קילל, או לחילופין, מנסה לפגוע בעסק בצורה לא לגיטימית וללא סיבה מוצדקת, זו יכולה להיות עילה לפיטורים. 
מעקב של מעסיק בפייסבוק - אישור חברות הוא כמו אישור מעקב

ביטוח צד ג´
אם המעסיק רק שמע על המידע אודות מעלליו של העובד בפייסבוק מגורם צד ג´, הוא אינו יכול להשתמש במידע זה כנגד העובד שלו. אם אחד העובדים דיווח לדוגמה למעסיק, שעובד אחר בחברה כתב בפייסבוק שלו משהו בגנותו, והמעסיק אינו חבר שלו או מכותב במייל במקרה הצורך, המעסיק לא יכול להטיל סנקציות על העובד, ובמקרה שכן, פעולה זו היא לא חוקית.

ראיונות עבודה
כאן כבר הסיפור הוא אחרת לגמרי. לכל אדם ברשת יש את האופציה להסתכל בפרופיל של אחר, תלוי כמובן במגבלת הפרטיות אותן אנו מפעילים בהגדרות. הפייסבוק יכול להיות גם כרטיס ביקור מעולה, אם שומרים עליו ומטפחים אותו. עדיף שהפרסומים יראו דברים חיוביים אודותיכם, כי אין לדעת מי צופה.

קראו עוד בנושא:

עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מעקב בפייסבוק
סגור