מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חולי סרטן במקום העבודה
מגזין עבודה

חולי סרטן במקום העבודה

אנשים שעובדים במקום עבודה מסויים וחלו בסרטן הם בעלי זכויות מיוחדות בתנאי ההעסקה שלרוב הם אינם מודעים אליהם. מוטב לדעת מה הזכויות של כל עובד אשר חלה באחד מסוגי הסרטן השונים וכיצד לנהוג בעבודה
  • ארז נעמן
  • |
  • 5/8/2013
  • |
  • 13:24
  • |
  • 2362 צפיות

אחד מתוך שלושה ישראלים עלול לפתח מחלת סרטן. זאת אם מסתמכים לפי סטטיסטיקה משנה שעברה. אנשים אשר מפתחים את המחלה לעיתים נמצאים בעיצומם של חייהם ובמהלך קריירה, והטיפולים הכרוכים במחלה לעיתים יכולים לקטוע הכל. למרות זאת, יש לחולים זכויות מסויימות במקום העבודה שיעזרו לו במהלך תקופת ההחלמה ואחריה.

זכויות עובדים חולי סרטן
בגלל שהמחלה דורשת טיפולים רבים וכיוצא בזאת גם היעדרויות רבות מהעבודה, על פי חוקי העבודה בישראל עובד רשאי לצבור תקופת מחלה של עד 90 ימים בשנה לעובד וותיק. כלומר, אם העובד חלה חלילה במחלת הסרטן, הוא יוכל להיעדר לתקופה של עד שלושה חודשים. בתשלום כמובן.

פיטורים
על פי החוק, אסור למעסיק לפטר את עובדו בשל חופשת מחלה מוצדקת וגם לא במהלכה. חוק שיויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות מונע לעיתים מהמעסיק להודיע על סיום העבודה גם לאחר שנגמרו ימי המחלה. אם ההודעה על סיום העבודה נעשתה שלא בתום לב, או בשל המחלה, החוק בישראל מגן על העובד וידרוש תשלום פיצויים מהמעסיק. יש לציין שיישום החוק תופס במקום עבודה המעסיק 25 עובדים ומעלה, וכשמדובר בעובד ספציפי, הוא חייב לעמוד בתנאי שעבד חודשיים לפחות במקום העבודה.
חליתם בסרטן? יש לכם זכויות

כל אחד ויכולותיו
כאשר מצבו של העובד מדרדר, המעביד מחוייב על פי החוק להתאים את העבודה לצרכי העובד ולמצבו הבריאותי. בין אם מדובר בהורדה בשעות העבודה או שינוי בסביבת העבודה הרגילה, בין אם הוא רגיל לעבוד בעמידה וכעת הוא יכול רק לשבת וכדומה.

ובמקרה של התפטרות?
אם העובד התפטר בגלל מצבו הבריאותי החדש, הוא יוכל ככל הנראה לתבוע מהמעסיק פיצויי פיטורים. אם אכן יחליט לנקוט בצעד זה, יצטרך העובד להוגיח שהתפטרותו מהעבודה נעשתה בגלל שהוא אינו יכול לעמוד בתנאי העבודה בגלל מצבו הבריאותי ולכן התפטרותו מוצדקת. 

עורכי דין לענייני אפליה בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אפליה בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חולי סרטן במקום העבודה
סגור