מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » זכויות יוצרים בכתב טענה
מגזין קניין רוחני

זכויות יוצרים בכתב טענה

כתבי טענה או הגנה הם מסמכים משפטיים אשר לא ניתנים להעתקה. האמנם? האם אכן מדובר ביצירה שמוגנת בזכויות יוצרים? או שמא בכתב שאינו מוגן? הכל במאמר הבא
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/8/2013
  • |
  • 14:03
  • |
  • 2651 צפיות

תביעות להגנה על זכויות יוצרים מגיעות לרוב בגלל העתקות או שימוש בתמונות ובסרטונים, לעיתים גם בטקסטים מקוריים ושכפולים של יצירה זו או אחרת. מלבד יצירות אלה, החוק מגן על מגוון רחב של יצירות כמו סרטונים, תכנוני בנייה, תוכנות, ועוד. נשאלת השאלה האם כתב הגנה של משפטנים, או כתב טענה, נחשב למסמך המוגן בזכויות יוצרים.

זכויות יוצרים
השאלה שעולה בכל פעם בפני בית המשפט היא מהי למעשה יצירה, אשר החוק אמור להגן עליה מתוקף סמכותו. בית המשפט בישראל נדרש הרבה פעמים לענות על שאלה זו, והפסיקות הן שונות ומגוונות בכל מקרה לגופו.

גם כתבי טענה
פסיקה מהעבר של בית המשפט שדן בערעור על הפרת זכויות יוצרים של עותר שהיה עורך דין במקצועו, כנגד עורך דין אחר שלטענתו העתיק כתב עתירה שהכין מילה במילה והשתמש בו לצרכיו הפרטיים ולמתן שירות ללקוחות. עורך הדין שנתבע טען שכתב הגנה הוא אינו מוגן מתוקף החוק לזכויות יוצרים.
כתב טענה - מוגן בזכויות יוצרים

ללא אזכור
אין אזכור בחוק להגנת זכויות היוצרים בשום וריאציה של החוק, שנכתב כבר מספר פעמים ועבר המון שינויים וליטושים, כשמדובר בכתבי בית דין כגון כתב טענה או כתב הגנה אך למרות זאת, אין צורך להגדיר את המסמכיםהללו כל עוד זהו מסמך מקורי של אותו סניגור, ונחשבת סוג של יצירה ספרותית.

מבחני בית המשפט
בכדי להחליט אם יצירה נחשבת למוגנת בזכויות יוצרים, צריך בית המשפט לבדוק האם היצירה עומדת בשני מבחנים: מבחן ההשקעה ומבחן היצירתיות. במבחן ההשקעה בודקים אם ישנה השקעה קטנה של זמן, כישרון וכדומה. במבחן היצירתיות יבדקו אם יש במסמך טקסט מקורי ייחודי. במסמך של כתב טענה שיעבור את המבחנים האלה, תהיה הגנה של זכויות יוצרים. מכיוון שכתב טענה הוא שונה בכל מקרה לגופו, הסבירות היא שיהיה מדובר במסמך מוגן.

קראו עוד על זכויות יוצרים:

עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות יוצרים בכתב טענה
סגור