מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » מהו חוזה?
מגזין חוזים

מהו חוזה?

אנשים היום חותמים חוזה כמעט על כל עסקה או גם על הבטחות הדדיות בין אנשים. אגב, גם חתונה היא סוג של חוזה מחייב, גם משפטית. להפרה של חוזה יש הרבה השלכות משפטיות, ואם אתם מתכוונים לחתום על אחד, כדאי שתקראו בו גם את האותיות הקטנות
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/8/2013
  • |
  • 13:58
  • |
  • 2292 צפיות

כמעט ואין אדם שלא נדרש בחייו לחתום על מספר חוזים. שינוי מקום, עבודה חדשה, שכירות, קניית רכב, דירה וכמעט כל מוצר, דורשת חתימה על חוזה. יש חוזים שבהם יש שני משפטים ומקום לחתום, ויש חוזים שמתפרסים על פני עשרות עמודים ויותר. החוזה הוא ביטוי חברתי, ומהווה מסמך משפטי לכל דבר.

התקשרות בחוזה
כאשר אנו מבטיחים משהו למישהו, זה כבר סוג של חוזה. אמנם לא חוזה מחייב משפטית, אך זהו חוזה ביני לבין האדם שהבטחתי לו את ההבטחה. כאשר ההבטחה עוברת לכתב, או מסתכמת בלחיצת יד, היא כבר הופכת לחוזה בעל השלכות משפטיות. גם כשאנו עולים על מונית, מתקיים סוג של חוזה בינינו לבין הנהג, שאמור לקחת אותנו למעוז חפצינו, אם כי ישנם גם חוזים מורכבים הרבה יותר.

תנאים והגבלות
לפניי שכורתים חוזה בין שני צדדים או יותר, ישנו מו"מ ביניהם, על הסעיפים שיכלול החוזה. אחד הצדדים מציע את ההצעה הראשונית, והצד השני בוחר אם לקבל אותה, וכך נוצר המו"מ. לאחר מכן יושבים על ניסוח החוזה, בודקים אם שני הצדדים מודעים למעשיהם ולדברים שהם הולכים לחתום עליהם. 
אם החלטתם לחתום חוזה - קראו אותו היטב ודעו על מה אתם הולכים לחתום

עורך דין לחוזים
אם ברצונכם לכרות חוזה ביניכם לאדם אחר או לחברה מסויימת, כדאי שתיעזרו בעורך דין לחוזים, אשר בקיא ומתמחה בנושא. עורך דין לחוזים יודע מה צריך לכלול בתוך ההסכם, וידאג לאינטרסים האישיים שלכם מבלי לקפח את הצד האחר, זאת בכדי שכריתת החוזה תצליח.

הפרה של חוזה
אם אחד הצדדים מפר את החוזה, ללא הסכמתו של הצד האחר, הרי שזוהי עבירה משפטית, שעליה הוא יצטרך לתת את הדין. במקרה של פירוק שותפות עסקית לדוגמא, לעיתים בית המשפט ידרוש מהצד המבטל שהחוזה יתקיים במלואו, או לחילופין, לפסוק פיצויים לאחד הצדדים ולבטל את החוזה ביניהם, זאת לאחר שכל אחד קיבל לידיו את ההשקעה שלו.

אולי תתעניין גם ב:

עורכי דין לעריכת חוזים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעריכת חוזים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהו חוזה?
סגור