מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » הסכמי מכר במקרקעין
מגזין חוזים

הסכמי מכר במקרקעין

הסכם מכר דירה, הקרוי גם הסכם מכר מקרקעין, הינו השלב החוזי אשר נכרת בין מוכר לקונה של נכס מקרקעין מסויים. לפניכם מאמר אשר יעזור לכם להבין מהו הסכם מכר במקרקעין
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/8/2013
  • |
  • 14:13
  • |
  • 2226 צפיות

הסכם המכר הוא שייפרט את תנאי העיסקה לרבות אופן התשלום, תאור מדוייק של הנכס הנמכר, חלוקת אחריות טרם ולאחר מסירת הנכס, תאריכים לקיום החוזה ועוד סעיפים רבים ומגוונים אשר מפרטים את אשר הוסכם עליו בין הצדדים לעסקה. לרוב, טרם לחתימת הסכם המכר ייכתב בין הדדים זכרון דברים אשר יפרט באופן כללי את פרטי העסקה.

שלבים מקדימים לעריכת ההסכם
טרם רכישת נכס מקרקעין יש לבצע בדיקות מרובות, בעזרתן יוכל הרוכש להבטיח כי הוא רוכש נכס נקי מכל התחייבות ו/או שיעבוד ו/או עיקולים לכל צד שלישי, ואילו המוכר יוכל להיות בטוח כי הרוכשים אכן מתכוונים לשלם לו בהתאם להסכם. בדיקות אלה נעשות לרוב על ידי עורך דין המתמחה בדיני המקרקעין ו/או בדיני החוזים אל מול לשכות רישום המקרקעין של משרד המשפטים, רשמי המשכונות, רשמי החברות ועוד.
הסכם מכר יכלול מספר פריטים כולל התיאור המדוייק של הנכס

ייחודו של הסכם מכר מקרקעין
החוק הישראלי דורש כי בכל הסכם מכר מקרקעין יופיעו פרטים מסויימים בעזרתם ניתן יהיה לאכוף את החוזה. כחלק מפרטים אלה ייצוינו כאמור פרטיו ותיאורו המדוייק של הנכס לרבות צירוף נסח הטאבו שלו, בנוסף יחתמו הצדדים על שטר מכר אשר יעבור לאחר מכן ללשכת רישום המקרקעין. במקרים מסויימים בהם רוכש העסקה הינה חברה, יש לצרף מסמכים נוספים כגון אישורים שונים מהעורך דין של החברה או מרואה חשבון. 

תוקפו של חוזה מכר
ישנם מקרים שבהם תוקף חוזה הרכישה בטל למרות שלכאורה התקיימו כל התנאים לקיומו. המצבים הללו עלולים לנבוע מאי הבנת החוזה עקב מגבלות שפה, רשלנות בניסוח או שלא קיבל תוקף מאת בית המשפט משום שלא ענה על התנאים הבסיסיים לקיומו. זאת הסיבה שיש להתייעץ עם עורך דין בנושא ואף להיות נוכחים עימו בשעת כריתתו. 


עורכי דין לחוזי מכר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחוזי מכר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכמי מכר במקרקעין
סגור