מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » התיישנות בהלנת שכר
מגזין עבודה

התיישנות בהלנת שכר

עובדים אשר קובלים על מקרים בהם לא שולם להם שכר בזמן, אינם מודעים בדרך כלל לכללי התיישנות לדרישה – ובכך מחמיצים הזדמנות להגיש בקשה לפיצויים לפי חוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/9/2013
  • |
  • 17:43
  • |
  • 2476 צפיות

עובדים אשר נסערים ומעוניינים לעמוד על זכותם ביחס לשכר שהולן להם, עלולים להחמיץ את ההזדמנות להחזרים משום שחל חוק התיישנות בנושא. נושא ההתיישנות מוסדר על פי סעיף 17א משנת 1958. לפי סעיף זה, יש להגיש תובענה בטווח זמן של שנה מן היום שבו השכר הולן, או בתוך כששים ימים מאז שהעובד קיבל את השכר אליו הפיצוי קשור. בית המשפט רשאי להאריך את תקופת הגשת התובענה לתשעים ימים, אילו הוגשה בקשה מספקת על ידי עורך דין  מטעמו של העותר לדחיית מועד הגשת התביעה.

הלנת שכר חוזרת
אילו התקיימה הלנת שכר חוזרת גם לחלק מן השכר כשלוש פעמים בתקופה של שניים עשר חודשים רצופים מתוך שלוש השנים ברצף לאחר יום תשלום השכר בו הפיצוי קשור. סעיף ג´ לחוק מסייג את האמירה הזו, אילו חלה תקופת התיישנות של שנה. המשמעות המשתמעת מכך היא שעובד שלא קיבל את שכרו כלל יהא רשאי להגיש תביעה בתוך תקופת זמן של שנה מאז היה אמור לקבל את שכרו, ואילו עובד שקיבל שכר או את חלקו יכול לתבוע את חלקו מנקודת הזמן הזו, בה הפיצוי כרוך ועד 60 (או 90) ימים.
עובד שלא קיבל שכר, רשאי להגיש תביעה על הלנה כאשר עברה שנה מהמועד שלא קיבל את שכרו

האם המקרה החריג חל גם במקרים של אי תשלום שכר?
האם ניתן לקבל פיצוי על הלנת שכר חוזרת גם לאחר שלוש שנות התיישנות? החוק מדבר על טווח זמן זה רק במקרים שבהם ישנה דחיית תשלום שכר שלוש פעמים, כלומר כשהתשלום משולם, ולא כשלא משולם כלל השכר. נשאלת השאלה מדוע אין את ה"פריבילגיה" הזו למי שלא קיבל את שכרו כלל ונפגע אף יותר מן המעביד?

בית המשפט יחליט בכל מקרה לגופו
לגבי השאילתא דלעיל, תתקבלנה כנראה הוראות כלליות של חוק ההתיישנות משנת 1958; יש להתייעץ עם עורך דין מנוסה בנושא, ולנסות להבחין בתלוש המשכורת אודות מקרים מיוחדים, כמו למשל רכיב בה שהועבר לצד ג´ עקב עיקול מאת ההוצאה לפועל.

עורכי דין לתביעות הלנת שכר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות הלנת שכר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התיישנות בהלנת שכר
סגור