מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » עצמאי ושכיר
מגזין עבודה

עצמאי ושכיר

רבים שואלים את עצמם את השאלה, מה עדיף להיות, עצמאי או שכיר? לחלק מהאנשים זה כמעט בלתי אפשרי, ויש כאלה שמעולם לא חלמו להיות עצמאיים ומתגלים כבעלי עסק מוצלחים. אך מה לגבי הזכויות והחוקים שחלים עליכם? הכל במאמר הבא
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/9/2013
  • |
  • 13:12
  • |
  • 2515 צפיות

לא לכל אדם מתאים להיות שכיר, ולא כל אחד מתאים להיות עצמאי, ויכול להיות שהדין הוא כישלון מראש. ישנם יתרונות רבים להיותו של אדם עצמאי, אך גם להיותו שכיר. השאלה אותה שואלים רבים איתנו במוקדם או במאוחר במהלך חייהם היא שאלה בעייתית, שאין עליה תשובה חד משמעית, אך אם לשפוט לפי היתרונות בלבד, אפשר למצוא הכרעה בתחרות בין השניים, אם כי קטנה ומזערית.

כל הטיפולים והתשלומים
כשאנו עצמאיים, לעיתים אנו שוכחים לעשות עבורינו את ההטבות הסוציאליות שמקבל כל עובד שכיר במשק, כמו למשל תשלום של ביטוח רפואי, ביטוח בריאות ופנסייה. המעסיק בדרך כלל דואג לכך עבור העובד, אך כשאתה המעסיק, מי למעשה ידאג לך אם לא אתה בעצמך? אם לא די בכך, ימי החופש, דמי ההבראה וימי המחלה הם רק חלק משלל התנאים הסוציאליים.
שכיר או עצמאי - אין תשובה חד משמעית

אבטלה וחסרונות
שכיר שמוצא את עצמו מובטל בתקופה מסויימת זכאי לדמי אבטלה מהמדינה ולמספר תנאים נוספים. לשכיר אין את האופציה להעלות את השכר משמעותית, אם כי הדרגתית הוא יכול לעלות, זאת כמובן אם השכר קבוע ונקבע מראש. כמו כן, כשאדם הוא שכיר, צריך לדעת להתמודד עם סמכות. המנהלים לעיתים רודים בעובדיהם, ואם העבודה חשובה לכם, צריכים לעיתים לעקם פרצוף.

ומה עם להיות עצמאי?
בראש ובראשונה אין יציבות כלכלית, אלא אם כן העסק משגשג בצורה מדהימה. בנוסף, קיים כאן סיכון כלכלי, מפני שלרוב אנשים לוקחים הלוואות בכדי לפתוח עסק, אך ההכנסה לא בטוחה. עם זאת, לעצמאיים יש מספר זכויות שרובם לא יודעים שקיימות, לכן, אם אתם עצמאיים ונתקלתם בבעיה כלשהי שאינכם יודעים מה עושים במצב כזה, פנו לעורך דין לענייני עבודה שבקיא בתחום.

עורכי דין לייצוג מעסיקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג מעסיקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עצמאי ושכיר
סגור