מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » שינוי חוזה בהסכמה
מגזין עבודה

שינוי חוזה בהסכמה

היחסים בין עובד ובין מעביד, בדרך כלל נקבעים באמצעות חוזה מסודר שבו נכתבים בצורה מסודרת התנאים לחובה ולזכות של העובד ושל המעביד. יחד עם זאת, נשאלת השאלה האם בעת שינוי של חוזה עבודה, על ידי מי מהצדדים, האם מי שחתומים על החוזה מחוייבים בהסכמת הצד השני?
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/10/201
  • |
  • 14:12
  • |
  • 2824 צפיות

במקרה שעובד רוצה לשנות תנאי חוזה עבודה, זה רק ברור שעליו לפנות למעביד לעשות זאת. שינוי חוזה עבודה יכול להתרחש כתוצאה מרצון לשנות את אופי המשרה- למשל ממשרה מלאה למשרה חלקית בשל התחלת לימודים או לידת ילדים, וכלה בהתפטרות שמהווה שבירת חוזה כמובן. כמו כן, נכללת גם תחת האופציה הזו, האפשרות כי החוזה השתנה בעקבות העלאה של השכר שהוסכמה ע"י המעביד. 

ומה קורה שהמעביד רוצה לשנות חוזה?
לכאורה, בתור בעל המאה, ניכר כי המעביד לא חייב דין וחשבון לעובד שלו בעת רצונו לשנות את תנאי חוזה ההעסקה שלו. אך האם מבחינת כך הדבר בכל הקשור לחוק? לא ממש. חוזה הוא חוזה, חתומים עליו שני צדדים ולכן מחוייבים שני הצדדים הללו בידיעת השינויים שמועברים בחוזה על ידי מי מהם. לא כל שכן, כאשר מדובר בדין של דברים  שעלולים לשאת מצב של הרעת תנאים שעל העובד לדעת מהם בטרם עת. מעבר לעניין החוק היבש, טמונים בנושא זה גם יחסים בין בני אנוש והזכות למשא ומתן על תנאי העבודה הספציפיים של עובד.
כמו בכל חוזה - גם בחוזה עבודה צריכים להיות מודעים לשינויים כל הצדדים שחתומים

שבירת חוזה יכולה להיעשות על ידי כל אחד מן הצדדים
ומה לגבי שבירת חוזה והדין במקרה הזה? ובכן שבירת חוזה עבודה היא במילים אחרות מצב שבו העובד אינו מועסק יותר. וכידוע פיטורים והתפטרות הן פעולות שיכולות להיעשות ככל הרצון החופשי של מי מהצדדים- העובד או המעביד. יחד עם זאת, על המעביד לדעת כי לפני שבירת חוזה ופיטורין עליו לתת הודעה מוקדמת לעובד וכן זכות שימוע לפני ההכרזה על הפסקת העבודה בפועל. 

ומה במצב של העברה מסניף לסניף?
עד כה עסקנו במקרים די ברורים מעליהם שבו חשיבות החוזה ומה עושים בגינו היא די ברורה. אבל מה קורה במצב שבו מעביד מחליט להעביר את עובדו לסניף אחר? האם במקרה כזה יש הפרת חוזה? כאן הדין חלוק, אך הדעה היא שאם ההעברה נעשתה באותה העיר, אין מדובר בשינוי חוזה או הפרת תנאים בסיסיים. אם ההעברה היא לסניף בעיר שונה, הדין הוא שהחוזה שונה באופן מהותי ועל כן לעובד זכות לפעול בנדון.

אוי תתעניינו גם ב:


עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שינוי חוזה בהסכמה
סגור