מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » ראיון עבודה לא חוקי
מגזין עבודה

ראיון עבודה לא חוקי

ראיון עבודה הוא אחד המצבים המביכים והמלחיצים שעומדים בפנינו, אנו שוקלים מה לעשות, איך להגיב, מה לומר ואפילו איך להתלבש. אך האם יש שאלות שאינן חוקיות לשאול בראיון עבודה? מראיינים, המאמר הבא הוא בשבילכם
  • ארז נעמן
  • |
  • 29/7/2013
  • |
  • 13:39
  • |
  • 2535 צפיות

אדם אשר מנסה להשיג משרה מסויימת, מגיע לרוב לראיון עבודה כאשר הוא התכונן כבר בבית ויודע פחות או יותר מה הוא הולך להגיד, ומעריך את הסיטואציות בהן הוא יעמוד. השאלות שהמראיין ישאל אמורות לבדוק איזה עובד אתה, אחרות יבדקו ויעסקו בנתוניך האישיים, ובכלל, הראיון הוא סוג של מבחן אופי למרואיין. מכיוון שהאדם שהגיע לראיון העבודה מגיע לרוב בעמדה פחותה, יש נטייה לכולנו לענות על השאלות שמופנות אלינו, לעיתים בלי לדעת שהן אינן חוקיות.

הרצון והאסון
ישנו רצון של כל אדם שמגיע לראיון עבודה, להרשים את האדם שמראיין אותו. השאלות שנשאלות הן בדרך כלל לגיטימיות, אך ישנן שאלות שאינכם מחוייבים לענות עליהן, והן אינן חוקיות. אנשים רבים מעדיפים לא ´להרוס את סיכוייהם´ בכך שישאלו את המראיין שהשאלה היא לא במקום.
ראיון עבודה - יש שאלות שאסור לשאול

אסור לשאול
ובכן, נשאלת השאלה מה אסור לשאול בראיון העבודה. במדינה יש שני חוקים אשר מאוד קשה לאכופם, אבל טוב לדעת אותם. חוק שיויון ההזדמנויות בעבודה הוא אחד מהם והוא קובע שאסור לעשות אפליה בעקבות מעמד אישי, מוגבלות או נטייה מינית, וכמו במקרים רבים שנשאלו נשים אם הן בהריון או מתכננות הריון בקרוב. החוק בנוסף גם אוסר על שאלה בנוגע לדת, גע וכדומה, ואפילו מהו גיל המרואיין. החוק הנוסף נוגע למידע הגנטי אודות אותו אדם ואסור לשאול או לבקש ממנו לספק מידע זה.

יש פיצוי
מעסיקים שמפלים אנשים טרם כניסתם לעבודה צפויים לקנס על פי החוק של 50,000 שקלים, זאת כמובן לאחר הוכחה שהם אכן ביצעו שיקולים מפלים בראיון העבודה. מעסיקים צריכים להיזהר לשאול שאלות כאלה, אפילו אם היו צריכים לשאול אותן בכדי לדעת אם המועמד מתאים ספציפים לתפקיד אותו הם מחפשים. 

קראו עוד על דיני עבודה:
חוקים למעקב אחר עובדים - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=897
קבלת רישיונות לעבודה - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=869
הרעת תנאי עבודה - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=844

עורכי דין לענייני אפליה בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אפליה בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ראיון עבודה לא חוקי
סגור