מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מתי זכאי אדם לדמי אבטלה?
מגזין עבודה

מתי זכאי אדם לדמי אבטלה?

שכירים אשר התפטרו או פוטרו או משוחררי שירות אזרחי ושירות לאומי או צבא ההגנה לישראל עשויים להיות זכאים לדמי אבטלה. דמי האבטלה עשויים להגיע גם למי שפוטר בעבודה אחת לפחות משתיים והמשיך לעבוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/10/201
  • |
  • 15:27
  • |
  • 2387 צפיות

מובטל – הוא מי שעונה להגדרה זו על פי משרד העבודה וכדי לענות על ההגדרה עליו להיות מוכן וכשיר לעבודה – לרבות תקופת ההכשרה שלו לכך, וכן ממלא תנאים אחרים שבחוק. כדי לקבל דמי אבטלה על האדם להתייצב בלשכת התעסוקה ולהגיש במקביל תביעה לקבלת דמי אבטלה. דמי האבטלה יחליפו את ההכנסה וישולמו כגמלה, על מנת להבטיח לחסר העבודה הכנסה מקיימת המכבדת אותו לאחר שנפלט ממעגל המועסקים. זאת, עד שימצא לעצמו מקום עבודה אחר או עד לאולטימאטום מסוים לפי חוק. 

תקופת תשלום דמי האבטלה
תקופת תשלום דמי האבטלה נמשכת לפי תלות בגילו של המובטל ובמספר האנשים התלויים בו – כש"תלויים" הינו מונח משפטי שמשמש גם לצרכים שונים אחרים. בדרך כלל אנשים דורשים לעבוד בתחום המקצועי שלהם, אולם פעמים רבות לשכת התעסוקה תשלח אותם למקומות תעסוקה בהתאמה גסה לכישוריהם, וכדי לענות על צרכי המשק העכשוויים. 

בחירת עבודה מתאימה
לשכת התעסוקה תציע לדורש העבודה תעסוקה שתתאים לו לפי סעיף 165 לחוק ביטוח לאומי משנת 1995. על ההצעה להתאים ברמת ההכשרה המקצועית, מצב בריאותו, רמת השכלתו וכושרו הגופני. זו אינה חייבת להיות עבודה שתתאים ברמה המקסימלית לצפיות של דורש העבודה. גם השכר בעבודה זו אמור להיות בטווח השכר שהיה מוצע לו אילו היה מקבל דמי אבטלה. 
האם גם לי מגיעים דמי אבטלה?

ומה אם אין הכשרה מקצועית?
אילו אותו מובטל אינו מחזיק הכשרה או תעודת הסמכה לתחום כל שהוא, הרי שמשרד העבודה עשוי לשקול ולהתאים לו קורס על חשבונו, אשר ישבץ אותו בהמשך גם ככוח עבודה במשק. לצורך העניין על דורש העבודה להתאים לתנאים של שירות התעסוקה. 

ערעור על אי זכאות לדמי אבטלה
ניתן לערער על מקרה שבו נשללה זכאותו של דורש עבודה לדמי אבטלה; בדרך כלל זהו מקרה שבו דורש העבודה סרב מספר פעמים ברצף להצעות הלשכה. במקרים כאלו, ישנה אפשרות למערער לפנות באמצעות עורך דין אל ועדת הערר שבלשכת שירות התעסוקה. במקרה של קבלת הערעור, הסירוב יבוטל, המערער יקבל הודעה על ביטול הסירוב ויקבל את דמי האבטלה שמגיעים לו. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתי זכאי אדם לדמי אבטלה?
סגור