מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » כתב ויתור בסיום יחסי עבודה- הכיצד?
מגזין עבודה

כתב ויתור בסיום יחסי עבודה- הכיצד?

כתב ויתור בסיום יחסי עבודה, הוא למעשה חוזה די מקובל בעולם העבודה אשר עליו המפוטר/ מתפטר צריך לחתום ולפיו הוא מצהיר כי קיבל את כל מה שמגיע לו לפי חוק ואין לו דרישות נוספות ממקום העבודה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/11/201
  • |
  • 17:26
  • |
  • 2399 צפיות

הבעיה העיקרית עם כתב ויתור בסיום יחסי עבודה, היא שרבים מן המעסיקים משתמשים בו בתור כלי לגיטימי וחוקי בכדי להעלים ממי שסיימו את עבודתם כספים וזכויות המגיעים להם לפי חוק, משום שחתמו על כך בכתב ויתור בסיום יחסי העבודה וכביכול הדבר חוקי ומוסדר ומקובל על כל הצדדים. בדיוק לשם כך, כאשר מובא לידיכם כתב ויתור בעת סיום יחסי עובד- מעביד, מומלץ להביאו לעו"ד לדיני עבודה

מה כתב ויתור לא יכול להחסיר מכם?
חשוב לדעת כי כתב ויתור בסיום יחסי עבודה אצל מעביד, מתירים את המעביד מהתחייבות כלפי העובד שסיים את עבודתו לא מבחינת התשלומים המגיעים לו כחוק דוגמת ימי הבראה, תשלומי פנסיה ושחרור קרן הפנסיה אליה הופרשו התשלומים, פיצויים ועוד. כתב ויתור, לכן, מופנה לכל הבונוסים שהם בגדר הטבות ולא בגדר חובות מבחינה חוקית שעל העובד לקבל עם סיום עבודתו.
סיום יחסי עבודה בצורה תקינה

איך אדע האם אכן כתב הויתור לא נגדי?
ובכן, קשה לדעת זאת ללא הכשרה משפטית מתאימה ולכן העצה הכי טובה שניתן לתת בנושא, היא פשוט אם מונח לידיכם חוזה שכזה הדורש מכם חתימה על וויתור כלשהו בעת סיום העבודה, בקשו לקחת את החוזה הביתה, עברו עליו בשקט עם עצמכם ומומלץ גם שתיקחו אותו לעורך דין המבין בתחום. עורך דין בתחום יוכל לעבור על כתב הוויתור ולהתריע אם קיים בו משהו שאינו חוקי או שעלול לפגוע בזכויות הבסיסיות שלכם בעת סיום יחסי עובד- מעביד. 

מתי כתב הויתור אינו נחשב כלל מבחינה חוקית?
קיימים גם מכירים בהם כתב ויתור לא יכובד ולא יתפוס כלל, גם אם נחתם. מקרים כאלו תואמים למצב כאשר בו כתב הויתור שהוצג לעובד לשעבר אינו ברור וחד משמעי בכוונותיו, כאשר העובד הפורש לא קיבל הסבר מהותי וברור על כתב הויתור ומשמעותו, כאשר העובד לא מקבל רשימת חשבונות וכספים אשר מגיעה לו חרף כתב הויתור ועוד.   


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כתב ויתור בסיום יחסי עבודה- הכיצד?
סגור