מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » דגשים מיוחדים בחוזה שכירות
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

דגשים מיוחדים בחוזה שכירות

חוזי שכירות רגילה הינם חוזים סטנדרטיים ופשוטים בהשוואה לחוזים משפטיים אחרים, אך עדיין חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים ולהבהיר נקודות הדורשות הבהרה, רק כך תמנעו ממצבים ותסבוכות משפטיות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/11/201
  • |
  • 17:23
  • |
  • 2327 צפיות

רבים מאיתנו מתגוררים בבתים שכורים ו/או בעלי בתים אותם אנו משכירים לאחרים כך שניתן לומר שחתימה על חוזי שכירות הינה הליך מסחרי פשוט ומהיר, אך חשוב להדגיש כי אי הקפדה על סוגיות ואלמנטים מסוימים בעת החתימה על חוזי השכירות עלולה להוביל את הצדדים לתסבוכות משפטיות רבות ולאי הבנות שעשויות לגרור מסכת משפטית נרחבת. היוועצות בעורך דין המתמחה בתחום דיני המקרקעין עשויה להקל ולמנוע מצבים לא נעימים. ניסוח נכון ומושכל של חוזה השכירות יכול להקל עד מאוד גם לגבי סוגיות שעלולות להתעורר בין המשכיר לשוכר במהלך תקופת השכירות.

פירוט גובה דמי השכירות ותקופתה
אחד הסעיפים המהותיים והיסודיים ביותר בחוזה שכירות מדבר על גובהם של דמי השכירות, אופן תשלומם, תאריכי הגביה ועוד. כמו כן לרוב יסדיר סעיף זה את סוגיית ההצמדה למדד שכן בעניין זה נשאלות שאלות רבות כגון האם המחיר יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן או לחילופין האם הוא יהיה צמוד למדד הדולר היציג ועוד. בחוזה מתוקן יש לציין את משך תקופת השכירות וכמובן האם קיימת תקופת אופציה- לפיה, תוענק לשוכר האפשרות להאריך את תקופת השכירות בשנה נוספת. אחד הטיפים העיקריים עליהם ממליצים עורכי דין רבים הינה לסכם מראש באופן בהיר ומובן מה יהיה גובה שכר הדירה בתקופת האופציה, כך תחסכנה אי הבנות רבות.
הקפידו על הפרטים הקטנים בחוזי השכירות שלכם

בטחונות בהסכם השכירות
ישנם סוגים שונים של בטחונות אותם יכול ורשאי משכיר לבקש מהשוכר. מן הראוי הוא שככל שגובה השכירות ושווי הבית המושכר גבוה יותר כך הבטוחה שתתבקש תהיה חזקה יותר גם היא. מבין סוגי הערבויות ניתן למצוא את הערבות הבנקאית שהיא הערבות העדיפה ביותר בקרב הבעלי הדירות, שכן היא מעניקה להם את ההגנה הגבוה ביותר. בטחונות אפשריים נוספים הינם שטרי חוב- אותם ניתן לממש ישירות בהוצאה לפועל, שיק ביטחון ועוד.

הוצאות שוטפות ותיקונים
אחת הסוגיות שהכי יוצרות סכסוכים ומצבים לא נעימים היא בשאלת האחזקה השוטפת והתיקונים. על מנת להימנע ממצבים לא נעימים אלה, ממליצים טובי עורכי הדין להסדיר ולפרט כמה שיותר בעת החתימה על החוזה מה מצוי בגדר האחריות של מי מהצדדים, הגדרה מדוייקת מסוג זה, תקל עליכם להתמודד עם סיטואציות בעיתיות בעתיד.

עוד מאמרים בנושא:


עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דגשים מיוחדים בחוזה שכירות
סגור