מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » זכויות המקרקעין רשומות על שמכם ב"טאבו"?
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

זכויות המקרקעין רשומות על שמכם ב"טאבו"?

ה"טאבו" הינו האגף לרישום ולהסדר מקרקעין, הנותן לרישום בו תוקף חוקי. מכאן החשיבות הגדולה שברישום זכויות המקרקעין על שמכם בטאבו. חשוב לבדוק האם הבעלים החוקי של הנכס הוא אכן הבלעדי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/11/201
  • |
  • 16:38
  • |
  • 2431 צפיות

רישום בטאבו הינה פעולה חשובה וכדאית מסיבות שונות: הוא נותן תוקף חוקי לרישום הנכס בפנקס המקרקעין, ערכו של הנכס עולה בעקבות זאת, זה מאפשר הקלות בהליכים של קבלת משכנתא, העברת הזכויות הופכת למהירה יותר, זה מאפשר חיסכון בכסף ויש בכך תנאי הכרחי להעברת בעלות. בטאבו רושמים גם את זכויות החכירה – שכירות לתקופה העולה על 25 שנים – כשיש לציין את אורך תקופת החכירה ואת מועד סיומה. האם היא מהוונת, האם רשומות משכנתאות, עיקולים, או צוי מניעה למשל. 

בירור בעל הזכויות בנכס
בירור זהותם של כל בעלי הזכויות בנכס דרך פנקס רישום המקרקעין – הטאבו - חשוב והכרחי ברמת פירוט של גוש וחלקה וכן תת חלקה גם בבית משותף, כשניתן לקבל את העתק הרישום תמורת תשלום. ניתן לעשות זאת כיום גם דרך אתר אינטרנט מקוון בלחיצת כפתור ובתוך דקות. לעתים, נתקלים במסמכים מתקופת השלטון הטורקי בארץ, ואלו סותרים את תכני הרישום בטאבו וסוגית הבעלות עולה בשאלה. 
הסדר המקרקעין על ידי רישום

אילו מסמכים נדרשים לרישום בטאבו
כדי להירשם בטאבו, נדרשים מסמכים שונים אותם רצוי להגיש באמצעות עורך דין מקרקעין כדי לוודא שאלו כולם קיימים ומוגשים, והרישום מושלם במהרה. את הבקשה יש לשלוח ללשכת הרישום האזורית על פי מיקום הנכס. לכך יש לצרף מכתב בקשה לרישום בטאבו בכתב. המסמכים הנדרשים הם אישורי המסים – תשלומי מס שבח, מס מכירה, רכישה וכולי. יש לצרף את העותק המקורי של הסכם מכר ואת נסח הטאבו, שטרי מכר בעותקים ועוד. 

להירשם בטאבו באמצעות עורך דין
רישום בטאבו של זכות מכל סוג דורשת אימות חתימה של בעל הנכס על המסמך החתום. לצורך העניין דרוש מורשה חתימה מאת לשכת הרישום – אשר יכול להיות עורך דין או שהוא פקיד מוסמך מטעם לשכת רישום המקרקעין. מכאן, שכל פעולה של רישום בטאבו – מילוי טפסים והגשתם, אישור הטפסים וקבלת נסח הטאבו המאושר לצרכים שונים – אלו ניתן לעשות באמצעות עורך דין מקרקעין – ומבלי לבזבז זמן פרטי בהגעה ללשכת רישום המקרקעין. 


עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות המקרקעין רשומות על שמכם ב"טאבו"?
סגור