מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » עסקאות מקרקעין
מגזין נדל"ן ומקרקעין

עסקאות מקרקעין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2456 צפיות

עסקאות מקרקעין נחשבות לסוג העסקאות היותר מורכבות שקיימות וכורכות סביבן סוגי מיסוי שונים. ניתן למצוא תביעות רשלנות במיסוי מקרקעין רבות שהופנו לעורכי דין מקרקעין. עסקאות מקרקעין עשירות במיסי קניה ומכירה של נכסים כמו למשל מס שבח למוכר, מס רכישה לקונה (אלא אם קיימת הוראת פטור), מע"מ, מס הכנסה (שיגבה במקום מס שבח כשמדובר בעסקאות עסקיות) ולעתים גם חוק התיאומים בשל אינפלציה, מס רווח הון. ישנם גם היטלים כמו היטל השבחה, מסים אזוריים ותשלום למנהל מקרקעי ישראל (דמי הסכמה, דמי היוון ודמי היתר), כאשר בעתיד יתכנו גם מס מתנות ומס עיזבון.

בדיקתם של רישומים לפני ביצוע העסקה
עוד לפני הפניה לחישובי המסים למיניהם, הבדיקה הראשונה בודקת את רישומיו של הבעלים בטאבו, במנהל מקרקעי ישראל או אצל החברה המשכנת ועל ידי בדיקת נסח הטאבו. בדיקה זו מאפשרת ללמוד מהם פרטי הזיהוי של הנכס וכן על הצמידויות של הדירה. דרך עיון בנסח ניתן לדעת אם עוד קיימת עליו משכנתא או התחייבות לרישום משכנתא, אם ישנם עיקולים שונים, ואם ישנן הערות מסוימות כמו גם בעלי עניין נוספים לאותו הנכס. המידה והנכס אינו רשום בטאבו, רשם המשכונות יספק אישור במידה ואין שעבוד לאחר.

הערת אזהרה בנסח הטאבו
הערת האזהרה באה למנוע ממוכר הנכס למכור אותו בשנית מיד לאחר החתימה על החוזה בעסקת מקרקעין. זו מהווה את האסמכתא המשפטית הראשונית לזכאותו של הקונה על הנכס. אזהרה זו מונעת מנושים שקיימים כנגד מוכר הנכס לבצע עיקולים שונים על ידי ההוצאה לפועל כנגד אותו הנכס שנרכש. הערת האזהרה תירשם אך ורק כנגד נכס הרשום בטאבו, על כן ראוי להיעזר בעורך דין בכדי למצוא מנגנון אבטחה וידע משפטי העוזר לפתור מצב מעין זה.

רישום העסקה בפנקסי המקרקעין
רישום העסקה בפנקס המקרקעין מעיד בפני בעלי עניין בנכס מהו מצבו המשפטי של הנכס. רישום בפנקס זה מאפשר גם לנושים ולרשויות לפנות לבעלי הנכס בנוגע למצבו של הנכס, להצעות או להצעות עירוניות שחלו עליו.

עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עסקאות מקרקעין
סגור