מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » כיצד מתבצע רישום מקרקעין בישראל?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

כיצד מתבצע רישום מקרקעין בישראל?

העברת הזכויות במקרקעין על פי החוק במדינת ישראל תסתיים ברישום הזכויות על שמו של הקונה. במידה שאינן רשומות – לא חלה עליהן מלוא ההגנה. ישנם כמה סוגים של רישום זכויות במקרקעין – ורצוי להתמצא בכך לפני ביצוע העסקה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 31/10/201
  • |
  • 17:36
  • |
  • 2443 צפיות

הלשכה לרישום מקרקעין נקראת גם בשמה הידוע "טאבו", מונח שנלקח מן השפה התורכית מתקופת השלטון העות'מאני. הרישום של הנכס הוא רישום נומרי על פי הכתובת המדויקת שתזהה אותו – ממספר גוש, חלקה וגם תת חלקה – במקרים שמדובר על בית משותף. ניתן לאתר את המספרים הללו גם באמצעות הכתובת באתר של משרד המשפטים. כמו כן, בלשכת הרישום רשומות זכויות בעלות, שעבודים, חכירה, עיקולים, משכנתאות ועוד. רצוי לקרוא את הנסחים בטאבו, על מנת  לשלוט בכל המידע שקשור לנכס.
הסבר על תהליך רישום המקרקעין

נסח טאבו – חשוף לכל
נסח הטאבו יהיה חשוף לקהל הרחב וכל אחד יכול לקבל את הנסחים הללו – בלשכות שבסביבת מקומו של הנכס – לקבלת נסח רשמי (ולא אינטרנטי). לא יתקבלו פרטים על נכסים שרשומים במנהל מקרקעי ישראל ללא ייפוי כח מבעל הזכות בו. ישנם נכסים שאינם רשומים בטאבו אלא רק במנהל המקרקעין בישראל – שם מחליף את הנסח "אישור זכויות" המקביל לו. לעתים, ישנם נכסים שרשומים במנהל המקרקעין ובטאבו – ולא רק במקום אחד ויכול להיות שיהיו רשומים בספריה של החברה המשכנת; במקרה זה יש לבדוק את המרשמים ולפרוש את התמונה המלאה אל מול עיני המתעניין.

מה זו חכירה?
החכירה היא מושג המתאר שכירות נכס לתקופה שעולה על עשר שנים. קרקעות מסוימות במדינת ישראל מצויות בבעלות המדינה ואינן עומדות לרכישה – אולם ניתן לחכור אותן לתקופה הנפרשת על לא יותר מ- 99 שנים. הזכות דומה לבעלות אולם יש לדאוג ולחדשה. גם במקרים של חכירת נכס יכולה להירשם הערב – "אין מגבלה בהעברה ובירושה". במקרים אלו העברת הזכויות תתבצע באופן רגיל, ואין צורך בהתערבות של מנהל מקרקעי ישראל.

נכסי מקרקעין בבעלות חברות
נכסי מקרקעין שנמצאים בבעלות של חברות, צעד נפוץ אצל חברות המעוניינות להשקיע את כספן בנדל"ן או במבנים שבהן הן משתכנות, יש לקיים רישום בלשכת רישום המקרקעין ובמנהל מקרקעי ישראל וכן ברשם החברות. מכאן שיש לבדוק את הרישומים גם שם – וניתן לפנות לעורך ידן מקרקעין על מנת שיברר את הפרטים הקשורים לנכס וירשום אותו כחוק אצל הגורמים המתאימים. 




עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד מתבצע רישום מקרקעין בישראל?
סגור