מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » רישום הערות אזהרה ומחיקתן
מגזין מסחרי

רישום הערות אזהרה ומחיקתן

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3190 צפיות

הערת "אזהרה" על פי דיני מקרקעין, היא רישום בפנקס המקרקעין האומר כי בעל המקרקעין או בעל הזכות במקרקעין מתחייב בכתב לעשות או אף להימנע מעסקה מסוימת באותו נכס מקרקעין. לרישום האזהרה קיימות שתי מטרות: קודם כל, בכדי להודיע בפנקס הפתוח לעיון הציבור ולהזהיר את מי שמעוניין בנכס כי ישנה התחייבות מצד בעל המקרקעין, ולאחר מכן כדי למנוע מבעל מקרקעין שהתחייב לעסקה עם פלוני לערוך עסקה נוספת עם אלמוני באותו הנכס – וללא הסכמתו של פלוני או ללא קבלתו של צו בית משפט.

מהם המסמכים לרישום אזהרה?
ישנו מספר מסמכים הדרושים לרישום אזהרה: נדרשת בקשה לרישום אזהרה שהמתחייב חתם עליה – ועורך דין מקרקעין אימת אותה כמו גם פקידת לשכה – ועליה להיות מבוילת כדין. יש לכלול התחייבות או ייפוי כוח של בעלי הנכס או בעלי הזכות לנכס לעשות או להימנע מעסקה. במידה והתחייבות זו ניתנה על ידי מי שאינו בעל הנכס, יש להגיש את הסכמת בעל הנכס. במידה ונדרשים מסמכים נוספים, אלו ידרשו על פי צורך.

באילו מקרים נדרש לצרף מסמכים נוספים?
כאשר המתחייב הינו קטין או מנהל עיזבון – יש צורך באישור בית משפט או אישור בית דין דתי. כאשר הבקשה או ההתחייבות חתומים על ידי מיופה כוח, נדרש ייפוי כוח מאומת כדין. כשהמקרקעין מצוי בהליכי הסדר, נדרשת הסכמת פקיד ההסדר – אלא אם מדובר על דירה בבית משותף. כאשר המקרקעין כפופים להערה שעל הגבלת כשרות – יש צורך באישור בית המשפט, וכאשר המקרקעין כפופים לצו עיקול, צו מכונס נכסים ועוד – על הזכאי לאשר כי ידוע לו על העיקול, על צו כינוס הנכסים ועוד.

כיצד ניתן להסיר הערת אזהרה מנכס מקרקעין?
במידה ותוקף האזהרה פג, הרי שניתן לראות בהערת האזהרה כמבוטלת ולבקש למחוק אותה. במידה ובעל הנכס מסכים, ניתן לבצע ביטול הערת אזהרה – ולכן עליו לתת ייפוי כוח לביטולה. הדבר נהוג כאשר בעל נכס מעוניין למכור לקונה פוטנציאלי אולם מגביל את תוקף ביצוע העסקה בזמן על מנת לאפשר לקונים אחרים ליהנות מזכותם לשאת ולתת על הנכס. 
תיק פלילי

עורכי דין למכירת נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למכירת נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רישום הערות אזהרה ומחיקתן
סגור