מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » בן ממשיך
מגזין נדל"ן ומקרקעין

בן ממשיך

סעיף 1 בתקנות האגודות השיתופיות מגדיר מהו "בן ממשיך". זה יכול להיות בן אחד או בן מאומץ אחד או נכד אחד של בעל המשק – כמו גם בן זוגו, שמחזיק מכוח ירושה או התחייבות בלתי חוזרת של הוריו במשק חקלאי כחוכר, חוכר משנה, בעל או בר רשות בנכס.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/12/201
  • |
  • 15:40
  • |
  • 2231 צפיות

כאשר הבן בונה את ביתו בחלקה שליד בית הוריו ומעבד את המשק ביחד עימם את המשק יהיה בעתיד בעל המשק במקומם. על מנת שזה יקרה, על הבן להגיש בקשה למוסדות כמו האגודה או הסוכנות היהודית – ואלו יאשרו אותו כ"בן ממשיך". זכויותיו תירשמנה במנהל מקרקעי ישראל רק לאחר שהמוריש נפטר. 

מה קורה אם ישנם מספר יורשים?
אילו ישנם מספר יורשים הטוענים למשק, הרי שהבעיה תיפתר חלקית, בכך שמינהל מקרקעי ישראל אינו מתיר ממילא חלוקת המשק ופיצולו, אלא שמורה להסדיר את הירושה באופן אחר מחלוקת נכס רגיל; המוריש יבחר את היורש המתאים ביותר (במקרה שאין ראיה לכך, מעבירים את ההחלטה לידי בית המשפט), האחרים שאינם מקבלים חלק מן המשק יפוצו בשווי ערך חלקם במשק. לפי סעיף 114 לחוק הירושה, בן זורו של המוריש יהיה עדיף על היורשים האחרים. 

מה בין חוק הירושה למינויו של בן ממשיך?
זכויות של בר רשות במשק לא ניתנות להורשה, וזאת משום שמלכתחילה לא היו בנכס זכויות כיון שעבר בחכירה ממחזיק אחד במשק לשני. את נושא ההחזקה של המשק יש לרשום בפנקס מנהל מקרקעי ישראל ובאגודה. 
הכללים החלים על בן ממשיך

כאשר זכויות לא הועברו על שם הבן הממשיך
כל עוד המורישים – כלומר המוריש ובן או בת זוגו לא נפטרו והם מעבירים את המשק לבן הממשיך בחיים, הרי שזה יחשב לו כאילו מועברת לו מתנה. אילו המתנה עוד לא הועברה וישנה הצהרת כוונות באשר להעביר את המשק בעתיד, יש לכתוב מסמך בסיועו של עורך דין המצוי בתחום על פי סעיף 5 בחוק המתנה. במקרים מסוימים, המוריש יכול לחזור בו מן המתנה לפי דיני חוזים וחוק המתנות. 

לשקול העברת זכויות בעסקת מתנה
ישנה המלצה לשקול העברה של זכויות במשק בעסקת מתנה על שם הבן, וזאת מלבד הגדרתו של בן כ"בן ממשיך", זאת על מנת להמנע מסכסוכים שעלולים לקרות בעתיד בין היורשים הפוטנציאליים שרואים את עצמם מתאימים לכך. במידה שהזכות במשק עוברת לבן הממשיך, יש לחזק אותה ולאשרר אותה בתוך ההסכם המשולש שבין המנהל, האגודה והסוכנות ולדאוג לכך שיחתם כהלכה. 


עורכי דין לזכויות בניה במקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לזכויות בניה במקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בן ממשיך
סגור