מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » פירוק שיתוף במקרקעין
מגזין נדל"ן ומקרקעין

פירוק שיתוף במקרקעין

שיתוף במקרקעין הינו חוזה משפטי לכל דבר במהלכו מוצהר כי לבעלי נכס אם מדובר בדירה, בית פרטי או קרקע, יש החזקה בנכס זה בשיתוף עם אחרים. מכורך הסכם זה, לא ניתן לבצע שום החלטת מכירה או שינוי ללא הסכמתם של השותפים האחרים בחוזה השותפות הזו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/12/201
  • |
  • 15:27
  • |
  • 2337 צפיות

מצב כזה הוא אינו פשוט ויוצר לא מעט סיטואציות בעייתיות שבהן עלולות להתגלות אי הסכמות וויכוחים. לכן, רבים אינם ששים להישאר בשותפות זו ורוצים לפרקה. אך איך בדיוק מפרקים את השותפות הזו החתומה בהסכם מבלי לעבור על החוק ומבלי ליצור אי הבנות? על כך במאמר זה. רק נציין כמובן שמדובר בכתבה שאינה משפטית, אלא נועדה לצרכי ידיעה כללית בלבד.

רוצים לפרק הסכם שותפות- פנו לבית המשפט
היות ושיתוף על נכס מקרקעין הוא חוזה לכל דבר ועניין, בכדי לפרקו יש לפנות לבית המשפט.  בית המשפט ידון בבקשה כל עוד אין לה התנגדויות או סייגים מיוחדים שהוצגו בפניו שאינם מאפשרים לפרק שותפות זו. כאמור, בכדי לצלוח את ההליך בצורה חלקה מומלץ מראש להכין את כל המסמכים המתאימים המפרטים לגבי החלק היחסי של כל אחד מן השותפים בנכס, מסמך רשמי המנמק מדוע הינכם מעוניינים לצאת מהשותפות ומסמכים בירוקראטיים נוספים שהנחייה עליהם תוכלו לקבל באופן מפורט יותר מעורך דין המומחה בתחום.
דרכים לפירוק שותפות

ומה לגבי קרקעות או נכסים בירושה?
במקרה של נכס שהגיע לבעליו דרך צו ירושה  ושבני המשפחה שקיבלו נכס זה אינם מעוניינים בו עוד, יפנו לשם פירוק השותפות ומכירת הנכס לא אל בית המשפט כי אם אל כונס הנכסים. כונס הנכסים הינו זרוע מבצעת של בית המשפט אשר אחראית על טיפול בכל נושא נכסים המתקבלים מירושה ומכירה או קנייה שלהם. במקביל, לכונס מגיעות גם דירות אשר הגיעו להוצאה לפול בשל חובות לא סגורים של אנשים ובמקרה הזה, הם האחראים על מכירת הדירה לכל המרבה במחיר.

אופציות רבות לטיפול בנושא
כאמור פירוק שותפות במקרקעין הינו הליך לא פשוט לביצוע שתלוי בגורמים רבים ויש לו נגזרות רבות מבחינת החוק שמטפלות בו. לכן, אם ברצונכם לטפל בעניין זה ולצאת משותפות דוגמת זו, יש לפנות לעורך דין המתמחה במקרקעין ולהסתייע בו לשם ביצוע ההליך בצורה הנכונה, היעילה והחוקית ביותר. 


עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פירוק שיתוף במקרקעין
סגור