מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » כיצד מתבצע פרויקט תמ"א 38?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

כיצד מתבצע פרויקט תמ"א 38?

תוכנית מתאר ארצית מכילה מידע שמוגש מטעם שירות לציבור, תוך התבססות על מאגר הנתונים של מנהל התכנון שבמשרד הפנים. התוכנית הזו מתבצעת בכמה שלבים מובחנים, שאמורים לעמוד בקריטריונים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/12/201
  • |
  • 17:24
  • |
  • 2051 צפיות

תכנית מתאר ארצית, כשמה – כן היא חלה על כל שטחה של מדינת ישראל, תוך השפעה על התכנון המקומי והמחוזי על כל היבטיו. היא קובעת את המפרטים התכנוניים לפי הרמה העקרונית. המטרה של תוכניות תמ"א היא למלא דרישות שכתובות בתוכנית מתאר ארצית ולהוסיף את התכנון הספציפי כפי שהוא מפורט ומדויק יותר מוכנית המתאר הכללית. תוכנית המתאר 38 עוסקת בטיפול בסיכונים שנובעים מתחום רעידות אדמה. זו תוכנית שהוכנה ביוזמה של המועצה הארצית לתכנון ולבניה, ואושרה בשנת 2005 על ידי ממשלת ישראל, ומתחשבת בתנאי המבנים השונים – כיוון שלא כל מבנה מאושר לתוכנית זו.

בדיקת מהנדס
השלב הראשוני במימוש של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה הוא שלב בדיקת מהנדס. זה יהיה מהנדס תשתיות (מהנדס קונסטרוקציה) מוסמך שיש לו תעודה רלבנטית לצורך הגעה לבניין, בדיקתו והמלצה על שיטות החיזוק המתאימות לו. בשלב זה בודקים האם המבנה הקיים עומד בהנחיות של המועצה הארצית לצורך העניין.

פרויקט קידום תמ"א 38

כתיבה של חוות דעת
לאחר שהמהנדס בדק את המבנה, הוא יכתוב מה חוות דעתו, ויוסיפו על כך כל אנשי המקצוע שבדקו את המבנה בעצמם והחליפו אותו. מטרת חוות דעת זו היא לשמש אבן בוחן לנושא זכויות הבנייה הנוספות במבנה. מהנדס התשתיות או האדריכל יבדקו את נושא זכויות הבניה הנוספות שניתנות למימוש כמו למשל הרחבת דירות, הוספת מעלית, הוספת יחידות ועוד.

הערכת העלויות – מה היא כוללת?
השלב הבא בתמ"א כולל הערכת עלויות – מה שאמור להיות בסופו של דבר משתלם עבור שני הצדדים, ולכן זהו שלב חשוב. כמובן – יש לקחת בחשבון את התקציב לבניית מבנה בטוח ומשתלם על כל היבטיו. בוחנים בשלב זה גם את הביקוש ואת מחירי הנכסים האחרים שבאיזור. הערכת העלות תכלול מיסים, היטלים ואגרות שהרשות המוניציפאלית והמועצות מטילות בתחומן על הפרויקט.

אישור ויציאה לדרך
|שלב האישורים עלול להימשך זמן רב יותר מכלל השלבים במימוש התמ"א, כיון שפסילת התוכנית או התנגדות לה בשלב מסוים מחייבת תכנון מחדש של התוכנית – ומכאן רצוי שיהיה מעורב בהליך עורך דין תמ"א 38. לאחר קבלת כל האישורים, ניתן להתחיל לממש את הפרויקט על ידי קבלן או על ידי חברה פרטית. 

מאמרים בתחום זה:
הסכמי תמ"א 38- הלכה למעשה
מיסוי תמ"א 38


עורכי דין לענייני תמ"א 38
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תמ"א 38. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד מתבצע פרויקט תמ"א 38?
סגור