מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » השוכר מסרב לצאת? הדרך הקלה (והחוקית) לפינויו
מגזין נדל"ן ומקרקעין

השוכר מסרב לצאת? הדרך הקלה (והחוקית) לפינויו

אין ספק, אחת מן הבעיות הגדולות ביותר של משקיעים בדירות אשר משכירים את דירותיהן, הוא החשש מן השוכר המגיע לדירה- מה יקרה לדירה לאחר שיכנס, וגרוע מכך- מה יקרה אם הוא יסרב לצאת ממנה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/1/2014
  • |
  • 12:55
  • |
  • 2034 צפיות

בדיוק לנסיבות האלו בוצע ב-2008 חידוש חשוב בתקנות סדר הדין האזרחי, הקובע הלילך מזורז לפינוי דייר סרבן. 

מנכס מניב לכאב ראש
אז הופך נכס מניב לכאב ראש? בעיקר כאשר קורה מצב שבו לא משולמים תשלומי השכירות כהלכה או כאשר החוזה כבר נגמר אך השוכר מסרב להתפנות מן הדירה. עד שנת 2008, מעדה המדינה לצד השוכרים דווקא ופינוי של שוכר היה הליך בירוקרטי ארוך, מעצבן ובעיקר בזבזני עבור המשקיעים בדירה. אך החל משנת 2008 נכנסו תיקונים לחוק הדין האזרחי המקלים על בעל הדירה לפנות שוכר סרבן בהליך פשוט יחסית. יחד עם זאת, עדיין נדרשת התערבות של בית משפט עירוני  בנושא זה. 

כיצד הגשת הבקשה מתבצעת?
בכבל הליך בירוקרטי יש להגיש בקשה הנתמכת גם באסמכתאות משפטיות שונות דוגמת עדויות, חוות דעת של מומחה ועוד. כדי לשרוד את כל שטף המסמכים הנדרש ולהגיש את התביעה בהצלחה כך שתתקבל והבקשה להוצאת השוכר תצא לפועל, מומלץ לפנות לאיש מקצוע העוסק בתחום, דוגמת  עורך דין אזרחי. עורך דין כזה הינו מומחה בדין האזרחי והציבורי, מכיר את ההליכים הבירוקרטיים ולעיתים גם עובד עם היועצים המומחים מהם צריך את חוות הדעת. אתם מצדכם צריכים להוכיח כי הבקשה שלכם היא מנומקת ומהווה מוצא אחרון לאחר שכל ההליכים המקלים יותר כבר נוסו. 
איך מפנים שוכר באופן חוקי?

הליך הדיון עצמו
גדולתו של התהליך החדש עליו הוסכם בתקנות החוק האזרחי, הוא שמדובר בהליך משפטי מקוצר במיוחד שיכול להסתיים תוך פחות מ-60 יום אפילו. לאחר הגשת התביעה, ישלח דבר התביעה אל הנתבע שיקבל 30 יום להגיב בטענת הגנה משלו. לאחר 30 יום יוזמנו שני הצדדים לדיון ראשון בו עליהם להביא את כל הראיות באופן מלא בצמוד לבקשת התביעה. הנתבע אינו יכול לתבוע נגד, אלא רק להגן על עצמו. לרוב כבר בדיון הראשון מגיעים להחלטה בדבר הפינוי. לעיתים גם מוסכם כי יש לשלם פיצוי כספי לבעל הדירה על בזמן ההשתהות בה. 


עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא השוכר מסרב לצאת? הדרך הקלה (והחוקית) לפינויו
סגור