מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מה צריך לעשות לפני שמכניסים שוכר לדירה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מה צריך לעשות לפני שמכניסים שוכר לדירה

כיום, השקעות בתחום הנדל"ן נחשבות לנפוצות ולפופולאריות , אולם כעסקה לכל דבר שיש בה רגישויות לא קטנות, רצוי לדעת מה לעשות לפני שמכניסים לדירה את השוכר שנמצא ראוי. הדבר הראשון שמוטל על בעל הדירה בהתקשרותו מול שוכרים, הוא לברור את השוכר
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/1/2014
  • |
  • 13:39
  • |
  • 2213 צפיות

האם השוכר בעל יכולת ממונית לשכור את הדירה? האם הוא בעל דירה משלו שהוא משכיר במקום אחר והיכן התגורר לפני כן? כך ניתן לבדוק את רמת הסיכון שנוטלים בעסקה זו מבחינת יכולות עמידה בחוזה. רצוי לבדוק מהי מטרת השכירות והאם היא תואמת את מטרת ההשכרה של בעל הנכס – מרבית בעלי הנכסים לא ירצו למשל שוכר יחיד שמכניס שותף נוסף לצורך רווח או הפיכת הדירה לפנסיון לבעלי חיים למשל. 

דרישת אסמכתאות שונות
אין להסתפק רק בתשאולו של השוכר, אלא שיש לדרוש את האסמכתאות שמוכיחות את השאילתות השונות – כמו למשל תלושי משכורות אחרונות, מקום העיסוק וסוג העיסוק, צילום של תעודת הזהות של השוכר וכן אסמכתאות לביטחונות כלכליים שונים כפי שהמשכיר יבחר לנכון לדרוש מן השוכר. 
איך מפנים שוכר?

ביטחונות פיננסיים
הביטחונות הפיננסיים הינם ערבויות בנקאיות או שטרי התחייבות מאת הבנק (פחות נפוץ כיום) וגם חתימה של ערבים לפי רצונו של המשכיר על שטר החוב ועל נספח העברות לחוזה. הביטחונות הפיננסיים הללו ניתנים רק במידה שהכסף המדובר בר השגה מהבנק במקרה שיופר חוזה או שהשכירות לא תשולם. המשכיר יכול לדרוש מאידך הפקדה של מספר חודשי שכירות מראש או שיקים לביטחון שיוחזרו בתום תקופת החוזה לשוכר. 

חוזה שכירות בין הצדדים
חוזה השכירות אמור להחזיק את כל המקרים האפשריים שעלולים לחול בזמן ההשכרה, ובו מופיעות חובות וזכויות של כל הצדדים. ישנם טפסי סטנדרט שניתן להוריד ברשת, אולם אלו עדיין חוזים שמחייבים התייחסות ממקדת וספציפית לגבי הדירה, השוכרים או המשכירים. המהלך הקריטי החשוב הוא להשתמש בסיועו של עורך דין מקרקעין שיבדוק את הוגנות ואת קיומם של כל האלמנטים הנדרשים כדי לשמור על עסקה אחראית ונכונה.

ומה אם השוכר הקודם מסרב להתפנות?
יש להבין איך להתנהל מול זוכר שמסרב להתפנות מדירה. יש לפנות אל השוכר ולהגיע עימו להסדר מסוים, וכמובן להוציא מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים כנגדו. ניתן לבקש כיום סעדים שונים שמשתנים מתקופה לתקופה על פי התקנות שנקבעות. 


עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה צריך לעשות לפני שמכניסים שוכר לדירה
סגור