מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות העובדת לאחר הלידה
מגזין עבודה

זכויות העובדת לאחר הלידה

לידה משמעותה חוץ מחגיגה גדולה ליולדת, גם תקופת היעדרות ממושכת ממקום העבודה, המותרת ומקובלת לפי החוק. ראשית כל יולדת זכאית לחופשת לידה של 3 חודשים לפי החוק. במהלך זמן זה היא אומנם בחופשה, אך זמן זה מחושב כזמן עבודה ולצורך העניין צבירת ותק, ימי הבראה, ימי מחלה וכולי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/1/2014
  • |
  • 17:20
  • |
  • 2113 צפיות

חוק הביטוח הלאומי קובע מספר חוקים ותקנות הנוגעות להעסקת אשה בהריון. בין השאר קובע החוק כי אין לפטר אשה בשל כניסתה להריון ואין גם לפטרה במהלך חופשת הלידה. בנוסף, עליה להשתכר בתקופת חופשת הלידה כפי שהשתכרה טרם יציאתה לחופשה ואין לקצץ בשעות העבודה שלה או אופי המשרה בלא ידיעתה, חתימה על הסכם בנושא והסכמה מלאה מטעמה. 

דמי לידה לאחר 26 שבועות של הריון
חוק הביטוח הלאומי קובע כי אשה זכאית לאחר 26 שבועות של לידה לקבל דמי לידה וכן מענק לידה לפי השכר שבו השתכרה העובדת עד לשלושה חודשים לפני היציאה לחופשה הלידה. חוק הביטוח הלאומי קובע כי מעבר לדמי הלידה חל איסור להעסיק יולדת מיד לאחר הלידה, אפילו אם זו ביקשה לחזור לעבודה מיוזמתה. כמו כן, האישה זכאית גם לשעת הנקה שבה היא תוכל לקחת שעה מיוזמתה המוקדשת להנקת התינוק ולטיפול בו. הזכות ניתנת כ-4 חודשים לאחר יום הלידה. 
דעי את זכויותיך!

מה קורה אם לאם קשה עם משרה מלאה והיא התפטרה?
במקרה שאם לאחר לידה התפטרה בטוענה כי עליה להקדיש זמן רב יותר לטיפול בתינוק, הדבר ייחשב מבחינה חוקית כמו פיטורים ולכן תהיה האם זכאית לכל מה שמגיע לעובד שפוטר ובכלל זאת פיצויים, ודמי אבטלה בחלוף 90 יום מן הפיטורים. ניתן להתחיל לקבל מיד לאחר גמר העבודה דמי אבטלה, אם האם הוכיחה כי העבודה והמשרה שבה עבדה אינה מתאימה לאמהות ומאופיינת בריבוי שעות, או דרישה לטיסות רבות לחו"ל. 

איסור לפטר עובדת בזמן חופשת לידה
החוק קובע כי חל איסור לפטר עובדת אשר נמצאת בחופשת לידה. באם דבר כזה קרה לך, מומלץ לפנות לעורך דין דיני עבודה  ולתבוע את מקום העבודה שכן הדבר אינו חוקי. בעיקרון הדין נקבע לפי הזמן שעבר מאז הלידה, כאשר יש איסור בפיטורין עד 60 יום לאחר הלידה, אך בכל אופן על המעסיק להתחייב לקבל את העובדת בחזרה למקום העבודה לאחר חופשת הלידה ולהוכיח מחדש את יכולותיה. 


עורכי דין לענייני זכויות נשים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות נשים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות העובדת לאחר הלידה
סגור