מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » התפטרתי בזמן חופשת הלידה. מגיעים לי פיצויים?
מגזין עבודה

התפטרתי בזמן חופשת הלידה. מגיעים לי פיצויים?

יולדות טריות בוחרות לעתים שלא לחזור לעבודה לאחר תקופת חופשת הלידה הרגילה, אשר מגיעה להן על פי החוק. ישנן נשים המבקשות להשאר עם הרך הנולד זמן רב יותר כדי להשקיע מקסימות אימהות במהלך החודשים הראשונים לחייו. מה אומר החוק לגבי זה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 16:07
  • |
  • 1961 צפיות

בחופשת הלידה – התקופה הסמוכה למועד הלידה, היא תקופה שבה אסור למעביד להעסיק את העובדת. היא לא תקבל שכר במהלך חופשת הלידה שלה, אולם תהיה זכאית לדמי לידה מאת המוסד לביטוח לאומי – אילו עמדה בתנאים הקבועים בחוק הפיטורין בביטוח הלאומי. בזמן זה, תמשיך העובדת לקבל זכויות מאת מקום העבודה שלה, כלומר – הפרשות סוציאליות שבתלוש המשכורת וצבירת הותק במקום העבודה נמשך. גם אם היא זכאית לרכב או למכשיר סלולארי ממקום העבודה – תמשיך להחזיק בהם לפי אותם תנאים.

מה החוק אומר אודות פיצויים בתקופת חופשת לידה?
אין לפטר את העובדת השוהה בחופשה ללא תשלום – חופשת הלידה גם לא לאורך 45 ימים מיום החזרה מן החופשה, אלא אם המעסיק קיבל אישור מאת מפקח העבודה האזורי. אילו מדובר על פיטורין לאחר חל"ת, על המעסיק להעניק הודעה מוקדמת לפי החוק, גם אם ההודעה ניתנה בתקופה של 45 הימים לאחר חזרתה לעבודה.
פיצויים ליולדת

התפטרות מעניקה זכאות לפיצויים?
אילו מדובר על עובדת שיש לה ותק של שנה ואילך בעבודה באותו מקום עבודה והיא מתפטרת מיוזמתה בתוך כתשעה חודשים ממועד הלידה, הרי שרואים בה כזכאית לפיצויי פיטורין – כאילו היא פוטרה. זאת, אם מטרת הפיטורין היא כדי לטפל בילד – לרבות העסקתה במשרה בעלת היקף קטן יותר או במרחק קטן יותר מן הבית. העובדת לא תהיה זכאית לקבל דמי אבטלה בטווח של 90 ימים ראשונים לאחר שהתפטרה במקרה זה.

ומה אם עובדים במקום פחות מחצי שנה?
אילו העבודה במקום נמשכת פחות מחצי שנה מותר לפטר את העובדת, אלא אם פוטרה משום ההריון עצמו. במילים אחרות, החוק לעבודת נשים אינו מגן על עובדת אשר נכנסת להריון ובעלת ותק נמוך מחצי שנה. ישנה אפשרות להסתמך על חוק השוויון להזדמנויות בעבודה, שאוסר על אפליה מחמת הריון בלבד מבלי להעניק נימוק מקצועי לכך. פיטורים אלו יהיו קשים להוכחה אולם התקשרות עם עורך דין עבודה שמצוי בעניין זה עשויה להוביל לקבלת שווי מלוא אבדן ההכנסה, עד ללידה – וכן רצוי לדעת מה עוד מגיע משאר מקורות התביעה לאור הלידה או הפיטורין.


עורכי דין לענייני זכויות נשים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות נשים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התפטרתי בזמן חופשת הלידה. מגיעים לי פיצויים?
סגור