מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » אזרחות רומנית - איך מוציאים דרכון
מגזין הגירה ואזרחות

אזרחות רומנית - איך מוציאים דרכון

לאור הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי מזה שנים מספר, חלה עלייה משמעותית בכמות המתעניינים והמוציאים אזרחות רומנית, ובמילים אחרות – "אזרחות אירופית" מבוקשת. מהם הצעדים הנחוצים כדי להוציא דרכון רומני?
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/1/2014
  • |
  • 17:46
  • |
  • 2852 צפיות

על מנת לעמוד בתנאי הוצאת הדרכון הרומני, יש להכיר את החוק הרומני – חוק מספר 21 משנת 1991 על תיקוניו. לפי חוק זה ניתן להבין איך אזרחי העולם, כולל אזרחי רומניה לשעבר, יכולים לרכוש לראשונה ובחזרה את אזרחותם הרומנית. עורכים אבחנה בין שתי קבוצות של זכאים לדרכון רומני ולאזרחות רומנית. קבוצה אחת מונה את מאות אלפי הישראלים שהם אזרחי רומניה או אזרחיה לשעבר שהולידו בארץ צאצאים שארץ מולדתם אינה רומניה. כאן, כל צאצאיהם ללא הגבלה במספר הדורות רשאים לקבל אזרחות רומנית ודרכון אירופי. 

הקבוצה השניה הזכאית לקבלת דרכון רומני
הזכאים הנוספים לדרכון רומני הם אותם אזרחים שנשללה מהם בעל כורחם זכאותם לאזרחות רומנית, או מי שויתר מרצונו על האזרחות הרומנית. אלו יהיו זכאים לקבל את הדרכון הרומני עד לדור רביעי במשפחתם. מחלקים אותם למי שעלה ארצה מרומניה עד למועד 7.7.48, מי שעלה לארץ ישראל בין השנים ´52-´64 וגם מי שעזב את רומניה לאחר שנת 1971 משום שויתר על אזרחותו הרומנית. 
תהליך קבלת דרכון ברומניה

איך מטפלים בבקשה לקבלת אזרחות רומנית?
יש להכין מסמכים כדי לעמוד בדרישות ביורוקרטיות שונות הנדרשות מן הזכאים להוצאת הדרכון הרומני. תוך כדי הצגת המסמכים הללו ישנה התמודדות עם רשויות המדינה תוך עדכון של כתובת במשרד הפנים, עדכון במצב המשפחתי, חידוש הדרכון, טיפול בדו"חות ועוד. כל אלו, תוך כדי שימוש בשפה הרומנית ושימוש בשירותיו של נוטריון או עורך דין נוטריון שבקיא בשפה הרומנית. 

תרגום המסמכים לרומנית
כל מסמך שאינו כתוב בשפה הרומנית חייב להיות מתורגם באופן אמין לשפה הרומנית, וכאן נכנס לתמונה הנוטריון – אליו יש לקבוע פגישה עם קיומם של כל המסמכים הנדרשים. כל מסמך שהוצא מעם רשות מוסמכת יהיה חייב באישור אופסטיל מטעם הרשות המוסמכת ויש לוודא כי למסמכים ישנו תוקף קיים.

אפשרות לחסוך
באופן פרדוקסלי, דווקא שימוש בשירותיו של עורך דין הגירה יכול לחסוך כספים מאשר שליחה עצמאית של הטפסים. עורך הדין יטפל באופן יעיל בתהליך מתוך ניסיונו העשיר המקצועי בתחום ויערוך זאת לרוב בעלויות נמוכות יותר ותוך חיסכון גם בזמנו של המבקש. 



ויזות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום ויזות . הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אזרחות רומנית - איך מוציאים דרכון
סגור