ישנם זרים או תיירים אשר משרד הפנים של ישראל מסרב לאשר את כניסתו לארץ מסיבות שונות. בנסיבות אלו, הוא יועבר למתקן מיוחד עבור מסורבים, מתקן זה ממוקם בנתב"ג והינו באחריות יחידה מיוחדת של רשות ההגירה. גם אם התייר מגיע בהזמנת ישראלי, עדיין יתכן מצב שיסורב להכנס ארצה, ואילו יש לשנע גלגלים משפטיים על מנת לטפל בהתרת כניסתו ולפתור את המצב הסבוך הזה. יש להחל תהליך של ערעור באמצעות עורך דין, לנמק את סיבת בואו או להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים – בית המשפט המחוזי.
זר השוהה בישראל
במקרה שמדובר בעובד זר – גם אם יש לו אשרה כמו למשל מטפלים סיעודיים שנמצאים בישראל ומחזיקים באשרת עבודה, אין לו אפשרות להזמין חבר, מכר אורח וכיוצא בזה לישראל. במקרה שאורח של אדם זה יגע לישראל, עם כניסתו הוא יסורב ויגורש. הפתרון – הזמנת הזר מלכתחילה במשרד הפנים תוך הפקדת ערבות והתחייבות ליציאה מישראל בטווח של כ- 30 ימים ללא אפשרות להארכה.
הזמנת תייר על ידי ישראלי
אורח של ישראלי יכול להגיע לבקר בישראל לתקופה של חודש ימים עד לטווח תקופה שאינה עולה על שלושה חודשים. כדי שזה יקרה, יש למלא טפסי הזמנה שבהם מפרטים את שמו של האורח, את מטרת ביקורו, את משך ההיכרות וכן את מכתב הסירוב שקיבל בחו"ל – אם קיבל זאת שם.
החלטת הפקיד וערעורה
על החלטת הפקיד של משרד הפנים ניתן לערער. משרד הפנים ידרוש מסמכים המעידים על הקשר בין המזמין לתייר ומסמכים אחרים, לכן רצוי לצייד את התייר במספר טלפון של המזמין ובהסברים לגבי מטרת הגעתו, דאגה לכלכלתו ולשהות שלו. במידה שיחליט – יש למשרד הפנים את הסמכות להחליט כי תופקד ערבות כנגד הבטחת היציאה של התייר מישראל.
איך לבקש את האשרה?
ישנה רשימה של מדינות פטורות ומדינות שאינן פטורות מהצגת אשרת הכניסה. את טופס הבקשה לאשרת כניסה ניתן למלא און ליין ולשלוח לעורך דין שיטפל בנושא ויגיש את הבקשה ביחד עם המסמכים המבוקשים. זאת, משום שחשוב שהבקשה תיערך במקצועיות.