מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » דירה במתנה לקרוב משפחה
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

דירה במתנה לקרוב משפחה

עד שלהי שנת 2013 היה נהוג פטור מתשלום מס השבח למי שמכר דירה יחידה שהייתה בידו ורכש תחתיה אחרת, ולאחר מכן להמתין 18 חודשים תקופת צינון לצורך קבלת פטור נוסף. תקופת צינון זו כבר אינה נדרשת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/2/2014
  • |
  • 10:33
  • |
  • 2374 צפיות

החוק הקיים אומר, כי ניתן למכור את הזכות במקרקעין תוך העברה במתנה (ללא תמורה) מיחיד אל קרוב המשפחה שלו כדי לזכות בפטור ממס שבח. מקבל ההעברה יהנה מתשלום של שליש מס רכישה מתוך מס הרכישה שהיה משלם אילו היה רוכש את הדירה בשווי כסף על פי מדרגות מס הרכישה במועד העברת הזכויות בדירה. למעשה, מדובר על מקלט מס נפוץ, אשר משנת 2014 שינה בו נוסח סעיף 49ו' את תקופות הצינון. 

תקופת הצינון הקודמת
תקופת הצינון שהייתה נדרשת עד ליום 31.12.13 היא 4 שנים לדירה שלא שימשה מקום קבע לבעליה או אם מעניק המתנה הוא הורה – 3 שנים מן היום שהילד נעשה בעליה. אילו מדובר על נותן מתנה הורה לילד שאינו נשוי, יחלפו שנתיים ממתן הדירה ואילו הוא נשוי או הורה יחיד על פי חוק משפחות חד הוריות – יש תקופת צינון של שנה אחת בלבד. 
העברת דירה ללא תמורה

תקופת הצינון הנוכחית
החל מיום 1.1.14 מתנהלים על פי סעיף 49ו' בנוסחו החדש כשחלה תקופת צינון של ארבע שנים מיום קבלת המתנה או 3 שנים מיום שהחל להתגורר בה דרך קבע. מניין השנים יחל לאחר שמלאו למוכר הדירה 18 שנים ואם המוכר הוא בן זוג קטין של אדם בגיר, יקחו בחשבון את גילו של המבוגר יותר מביניהם. בתוך שלוש שנים למועד קבלתה יראו לפחות בחמישים אחוזים ממחיר הדירה במתנה – גם אם הדירה כולה הועברה במתנה. 

יש להבדיל בין הקרובים למס שבח ולמס רכישה
קרוב לעניין מס שבח הוא הורה, בן זוג, צאצא או צאצא של בן הזוג ובני הזוג של כל אחד ואחת מאלו. גם בן זוגו של האח או האחות הוא קרוב וכן הורי ההורה קרובים. אח של בן הזוג אינו קרוב משפחה וכן אחיין – בנו של האח אינו קרוב. קרוב לענייני מס רכישה – הינו בן זוג לאורך לפחות שישה חודשים לפני המכירה, צאצא, הורה, בן זוג של צאצא, אחות ואח. מכאן, שסבא וסבתא יכולים ליהנות ממס שבח, אולם לא ממס רכישה – ויש להתייעץ עם עורך דין באשר לזכאות זו. 


עורכי דין למכירת נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למכירת נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דירה במתנה לקרוב משפחה
סגור