מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » הענקת נכס מקרקעין במתנה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

הענקת נכס מקרקעין במתנה

במשפחות עשירות או כאלו המרובות בנכסים מסוג נדל"ן לעיתים נהוג לתת קרקעות במתנה או יותר נכון להעביר זכות על קרקע או נדל"ן במתנה. אולם שלא כמו מטלטלין, בעת נתינת מתנה שכזו, יש לתאם זאת מול רשויות המס ולהצהיר על כך שמדובר בהעברה לקרוב משפחה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/1/2014
  • |
  • 16:47
  • |
  • 2359 צפיות

לפי החוק, מתנה הקשורה בתחום הנדל"ן מחויבת ברישום ברור עליה והסכמה בכתב מיהו הצד שלצורך העניין מוכר את הנכס ומיהו הצד שלצורך העניין משמש כקונה בנכס. גם אם מדובר בעסקה שבוצעה ללא העברת כספים וגם אם שולם סכום סמלי, עדיין מדובר בעסקה אותה יש לעגן אצל רשויות המדינה בהתאם. אי רישום שכזה, מעבר להיותו בלתי חוקי גם שם את דבר המתנה כהתחייבות בלבד ואם יש עוררין עליה, הרי שמרגע שהצד השני קיבל את הזכויות בנכס הנדל"ן אין למעשה על מה לערער.

עד כמה זה באמת אפשרי לחזור מן הבטחת המתנה?
נשמע קצת מופרך, אבל כן, ניתן לוותר על המתנה בדמות זכויות בנכס נדל"ן כל עוד העסקה היא בגדר התחייבות בלבד ולא נרשמה ברשויות ובכלל זאת ברשות המקרקעין. מרגע שהעסקה נחתמה ונרשמה ברשויות היא בלתי הפיכה. אז באלו מקרים ניתן בכל זאת לחזור מן המתנה? כל עוד לא נרשמה העסקה סופית ומדובר בבן משפחה המתנהג בצורה לא נאותה כלפי נותן המתנה או שמצבו הנפשי או הכלכלי הדרדר משמעותית, ניתן לבקש את ביטולה של המתנה.
העברה ללא תמורה

אי אחידות בפסיקת בית המשפט
חשוב לדעת כי בתי משפט אינם תמימי דעים לגבי נושא ההתנהגות הבלתי נאותה והמצב הכלכלי השם את מקבל המתנה בסימן שאלה משמעותי האם יוכל להחזיק ולשמור על המתנה מרגע שזו הגיעה תחת ידיו. הכל הוא עניין של הנושא הספציפי והמצב הספציפי המובע בפני השופט. מסיבה זו, מומלץ מאוד להתייעץ ולהיעזר בעורך דין מקרקעין שיוכל לסייע לכם גם לגבש חוזה להעברת המתנה בצורה ישרה ומסודרת וגם יסייע לכם לערער על מתנה שניתנה במקרה הצורך תוך הצגת כל הראיות והמסמכים הרלוונטיים לבקשה זו. 

ומה קורה אם מי שאמור לקבל את המתנה נפטר?
במקרה הזה כבר מדובר על צווי ירושה ולא זכות בנכס והדבר נוגע לדיני ירושות שהוא נושא שונה לחלוטין. 


עורכי דין למכירת נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למכירת נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הענקת נכס מקרקעין במתנה
סגור