מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » עסקת מתנה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

עסקת מתנה

במקרקעין ישנה עסקה אשר נקראית בשמה המקצועי ´העברה ללא תמורה´, או אם תרצו, עסקת מתנה. מה הדרך לביצוע ההעברה וכיצד עושים זאת? ננסה לתת את התשובה
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/8/2013
  • |
  • 16:18
  • |
  • 2517 צפיות

במקרקעין בישראל מתקיימות מאות, אם לא אלפי עסקות בכל יום, כאשר חלק מהן נושאות את הכותרת: ´עסקה ללא תמורה´. גם בעסקה הזו יש חוזה ושלב קנייני, הכל בהתאם כמובן לסוג הנכס. הקניית נכס במקרקעין חייבת להיות ברישום שכויות בלשכת המקרקעין. כל עוד הההעברה לא נרשמה, ועל שמו של מקבל המתנה, היא לא תיחשב והוא לא יוכל לקבל את המתנה. כל עוד מקבל המתנה לא נרשם כאדם שאמור לקבלה, הכל מתנהל בשלב ההתחייבות למסירת המתנה, ב´חוק המתנה´ יש הוראה שייחודית רק לחוק זה, האומרת שהמתחייב לתת מתנה יכול לחזור בו.

עמדת בית המשפט
בעיקרון, רוב השופטים הולכים באותה הדרך, והיא שהמשמעות של ייפוי כוח בלתי חוזר הוא שווה ערך לוויתור על ההחזרה של מעביר המתנה. אם האדם שמעניק את המתנה חתם על ייפוי כוח שהוא בלתי חוזר, הוא לא יכול לחזור בו, אפילו למרות הסעיף בחוק המתנה שמאפשר למעניק המתנה להתחרט.
עסקת מתנה - רק כאשר עבר נכס ללא תמורה כלל

העברה ללא תמורה
במקרקעין, הפירוש של העברה ללא תמורה היא הקניית נכס מצד א´ לצד ב´. כלומר, העברת זכויות על מקרקעין. דירה, יחידה, מחסן, חלק מדירה, ללא תמורה. אפילו אם מדובר על סכום זניח, העסקה מבוצעת כעסקת מתנה, ללא תמורה. גם אם מדובר בסכום זניח שאינו קשור בכלל לסכום אותו היו משלמים בעסקה רגילה, הרי שאין מדובר יותר בעסקת מתנה ומדובר באירוע מכירה רגיל.

מס הכנסה
השאלה שנשאלת היא מה קורה עם מס ההכנסה במקרה כזה. בחוק יש פטור לרכישות ללא תמורה עבור על נכס, אבל אך ורק על עסקה שהוכח שהיא ללא תמורה. אפילו אם התמורה היא מזערית ממש, חישוב המס יהיה על פי ערכו האמיתי של המס.

קראו עוד על נדל"ן ומקרקעין:

עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עסקת מתנה
סגור