מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » העברה ללא תמורה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

העברה ללא תמורה

הליך העברת נכס מקרקעין בין אדם למישנהו, הגם כשמדובר בהעברה ללא כל תמורה בין בני זוג או בין הורה לילד מחייבת הליך דו שלבי של הקניית נכס, תחילה בשלב החוזי בו מתחייב הצד המעביר להעביר לצד המקבל את הנכס.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/9/2013
  • |
  • 15:41
  • |
  • 2699 צפיות

לאחר שבוצע התהליך, בסוף מגיע השלב הקנייני, בשלב זה יחתמו שני הצדדים על שטרי מכר לפיהם מעונין הצד המעביר-להעביר את הנכס ללא תמורה, ואילו הצד המקבל מעוניין לקבל, שטרות אלה יועברו ללשכת רישום המקרקעין הקרובה למקום הימצאותו של הנכס והעסקה תירשם.

עמדת מיסוי המקרקעין 
על פי הקבוע בפקודת מס הכנסה ועל פי חוק המתנה, מתנה תחשב ככזו רק במידה ובגינה לא ניתנה כל תמורה, אף תמורה זעומה תחשב כעסקת מכר. ההבדל בין העברה ללא תמורה לבין עסקת מכר נעוצה בעיקר בהתייחסותה של נציבות מס הכנסה שכן בעסקת העברה ללא תמורה  לא ייחוייב המוכר במס שבח אילו המקבל לא יחויב המסב רכישה שכן לא התקיימה כל עסקה. המיסוי למעשה נדחה למועד בו ימכור מקבל הדירה את הדירה ואז הוא ימוסה בגין כלל התקופה
ההבדל בין העברה ללא תמורה לבין עסקת מכר נעוצה בעיקר בהתייחסותה של נציבות מס הכנסה

המסמכים הנדרשים להעברה ללא תמורה בטאבו
לשכת רישום המקרקעין (הטאבו) דורשים מספר לא מבוטל של מסמכים חיוניים לשם העברת רישום נכס. בין היתר מדובר במסמכים הבאים: אישורי עייריה, לפיהם שולמו לעירייה כל המיסים הנדרשים לרבות דמי השבחה, ארנונה, מים וביוב. עוד נדרשים שטרי מכר כאמור לעיל, תצהירים חתומים ומאושרים על ידי עורך דין לפיהם מעוניינים ומתחייבים בהעברת הנכס מהאחד לאחר.

סיוע משפטי של עורך דין לדיני מקרקעין
על מנת לבצע הליך העברה ללא תמורה בתצורה הנכונה ביותר, חשוב מאוד להעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בדיני המקרקעין והעברות נכסים ללא תמורה. עורך דין מקצועי ומיומן ידע להכווין אתכם ולהדריך אתכם כך שתוכלו להנות מהפטורים המגיעים לכם במיסוי מקרקעין ותדעו להגיש את הטפסים הנכונים ללשכת רישום המקרקעין ללא עיכובים מיותרים.

עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא העברה ללא תמורה
סגור