מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » להעביר נכס מקרקעין ללא תמורה ולשמור על הזכויות
מגזין נדל"ן ומקרקעין

להעביר נכס מקרקעין ללא תמורה ולשמור על הזכויות

העברת הזכויות בנכס המקרקעין – ובדרך כלל זה דירת מגורים שעוברת בין קרובי משפחה, גוררת את שאילתת הכדאיות של הפעולה הזו. רצוי להכיר מקרוב מה אומר החוק בעניין ובמקרה זה – להתייעץ עם עורך דין מקרקעין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/11/201
  • |
  • 16:13
  • |
  • 3186 צפיות

העברת נכס לאדם קרוב היא פעולה נפוצה בעיקר בין קרובי משפחה, בה אדם מעביר לאדם קרוב אליו את הזכות בנכס – ללא כל קבלת תמורה. אלו יכולות להיות זכויות בנכס כולו או בחלקו באופן של מתנה וללא כל תמורה – בין אם האמור הוא בכסף, בטובת הנאה, בטובין או בתמורה אחרת. "העברה שהיא ללא תמורה" מוגדרת על ידי "חוק המתנה" ועניינה העברת זכויות בדירה או בחלקה של הדירה לאדם קרוב ללא תמורה מן הצד המקבל אל הצד המעביר. 

על אילו מסמכים נדרשים לחתום?
העברת זכויות בעלות בנכס מחייבת רישום וחתימה על מסמכים. המסמכים אותם ינהל עורך הדין כדי לבצע את העסקה הם "הסכם העברה ללא תמורה", תצהירי מתנה שונים – מעביר הנכס יחתום על תצהיר "נותן המתנה" ואילו מקבל הדירה יחתום על תצהיר "מקבל מתנה" לפני עורך הדין. 
הסדרת הזכויות במקרקעין

היבטי מס
יש לקחת בחשבון את היבטי המס בגין העברת דירת מגורים מאדם יחיד אל קרובו, לפי הגדרת הקרוב לפי חוק מיסוי מקרקעין מסעיף 1(2). הקרוב יכול להיות הורה, בן זוג, הורי ההורה, צאצאים – של המעביר או של בן זוגו, אח או אחות ובני הזוג שלהם. בנושא מס רכישה – מקבל הדירה במתנה אמור לשלם כשליש משיעור מס הרכישה שבעסקת המכר הרגילה שהייתה אמורה כבילכול להתרחש. 

שמירת זכויות המעבר בנכס המקרקעין
מעביר הנכס יכול למנוע ממקבל המתנה למכור את הנכס לצד שלישי, תוך החתמת הצדדים בהסכם ללא תמורה על סעיף התניה ובו כתובה מניעת עשיית עסקה וביצוע מכירה בנכס, כשביצוע מכירה אם יעשה יהיה תלוי ברשות המעביר ובהסכמתו. כמו כן, יש לציין מה יקרה במות המעביר – ואת ההתניה הזו לרשום בנסח הטאבו כהערה. 

זכות הקניין
זכות הקניין היא זו המונעת מאנשים אחרים לעשות בנכס שימוש רוחני (בקניין רוחני) או פיזי או זכות לפגוע בזכות קניין זו. זכות הקניין תהיה מותנית מתוקף קבלתה על ידי בעל הזכות הקודם, ואופן רישומה בטאבו, ולכן חשוב מאוד להקפיד על רישום נכון ומוסדר בפנקס רישום המקרקעין


עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא להעביר נכס מקרקעין ללא תמורה ולשמור על הזכויות
סגור