מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הוצאה לפועל של משכנתא על דירה למגורים
מגזין חובות והוצל"פ

הוצאה לפועל של משכנתא על דירה למגורים

חייבים אשר נטלו משכנתא על מנת לממן רכישת נכס נדל"ן ולא עמדו בתנאי ההלוואה יכולים לנקוט במספר הגנות, וכן רצוי להרחיב את הידע בתחום זה, בין אם בקריאת חומר עיוני במקורות אינפורמטיביים או להסתייע בעורך דין הוצאה לפועל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/4/2014
  • |
  • 12:00
  • |
  • 1953 צפיות

אדם, אשר נטל משכנתא לרכישת דירה ולא עמד בנטל ההחזרים של ההלוואה והוגשה נגדו בקשה לצורך מימוש המשכון או המשכנתא על דירת המגורים יכול לנקוט במספר צעדים לטובתו. חשוב לדעת, כי לחוק ישנה מטרה למנוע התנכלות לצדדים החלשים באמצעות הפעלת שיקולי דעת שונים גם כשהחוק היבש בא לידי ביטוי במערכת ההוצאה לפועל – שהיא חלק מערך האכיפה והגביה. על החוק לשקף את ערכי מדינה והחברה בה, תוך הסתכלות סוציאלית על הנעשה. הליך ההוצאה לפועל המופעל על המשכנתאות המשמשות לעירבון לרכישת הדירה נחשב לחדש יחסית, ורצוי להכיר את האפשרויות לתמרון בו.

סנקציות על איחור בתשלום המשכנתא
המלווה – שהינו לרוב הבנקים הגדולים במדינה, אינו יכול לפתוח תיק בהוצאה לפועל באופן מיידי עם הווצרות חוב או פיגור בתשלום. את התיק הזה ניתן לפתוח רק בחלוף שישה חודשים ממועד הווצרות הפיגור בתשלום – או המועד שנקבע לסילוק חוב המשכנתא. כך, ניתנת לחייב הזדמנות לסלק את חובו בתוך כשישה חודשים מאותו המועד ללא פתיחת תיק בהוצאה לפועל.
חיובי הוצאה לפועל

גובה שכר טרחתו של עורך דין
לווה שאינו עומד בתנאי ההחזר להלוואה לדיור באישור משרד השיכון והבינוי, יגבה ממנו שכר טרחה על פי השיעורים שנקבעו בחוק בלבד. אילו נקבע על ידי הועדה המיוחדת כי לווה זכאי לסיוע בתשלום ההחזרים להלוואה לדיור, יהיה זכאי לקבל מהמדינה גם החזרי תשלום עבור שכר טרחת עורך דין, וזאת תוך הכללת שכר הטרחה בסכום ההלוואה עצמו, ופריסת תשלומים כוללים לכל הסכום גם-יחד. ניתן להגיש בקשה להקטנת גובה החוב. 

מה עושים עם קבלת אזהרה מאת לשכת ההוצאה לפועל?
אם נתקבלה אזהרה מאת לשכת ההוצאה לפועל על הגשת בקשה למימוש המשכנתא, ניתן לנקוט בשלוש פעולות אפשריות. הראשונה היא התנגדות לביצוע שטר המשכנתא, השניה היא להגיש טענת "פרעתי" וזאת במידה שהחוב כבר שולם או לשלם את החוב בתוך פרק זמן שקבוע באותה האזהרה. בנוסף לכך, החייב רשאי לממש את הדירה בעצמו, כלומר למכור אותה ולהשתמש בכספים לסילוק יתרת החוב. 


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוצאה לפועל של משכנתא על דירה למגורים
סגור