מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מה לבדוק טרם רכישת דירה מיד שנייה?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מה לבדוק טרם רכישת דירה מיד שנייה?

דירת מגורים מיד שניה מצריכה בדיקות למזעור הסיכונים; חשוב ללמוד את העסקה בטרם ניגשים להתמקח עליה, כיון שמדובר על אחת מן העסקאות היקרות והגדולות ביותר שאדם יעשה במשך ימי חייו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/2/2014
  • |
  • 11:12
  • |
  • 1986 צפיות

ברכישת דירה זכרון הדברים הינו מסמך מחייב. הוא נחתם על ידי הצדדים ויש בו פרטי זיהוי של הנכס, זיהוי הצדדים – המוכרים והצדדים שקונים, מחיר הנכס, מועד מסירת החזקה על הנכס וכל מה שניתן לציין ולתעד. גם אם הפרטים חסרים, הרי שניתן להשלים אותם ולא פוגמים בתוקף המסמך. הפרה של זכרון דברים עלולה לגרום לתוצאות קשות ולכן רצוי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בטרם יוצרים קשר מחייב כזה גם בלא משים. בין היתר, התוצאות עלולות להוות עילה לדרישת דמי התיווך גם אם העסקה לא יצאה אל הפועל. 

וידוא מצב הדירה באופן חוקי
במידה שהכיוון לרכישת הדירה מסתמן כחיובי, יש לברר את זהותו של בעל הדירה או המוכר באמצעות כתבי הטאבו. האם רשומות הערות אזהרה על הנכס להבטחתו עבור קונה אחר? האם מוטל שעבוד על הנכס או שישנו צו עיקול? האם הזכויות על הנכס כן רשומות לטובתו של אותו מוכר?
בדיקות טרם רכישת דירה

וידוא הפרטים הקטנים החשובים ביותר
בטרם ביצוע ההתקשרות לרכישת הדירה חשוב לעמוד על הפרטים הקטנים שיקדמו להמשך הליך הרכישה. הראשון הוא עלות הנכס והיכולת לעמוד בתשלומים. יש לברר מהם מועדי התשלומים הנדרשים למוכר, מה הגובה ודרך הביצוע. יש לברר אודות הנכס והמוכר האם חל צו מניעה או הריסה, הפקעה על חלק מן הדירה או השטח שלה, האם על סמך התב"ע יתכנו שינויים בתוכנית הסביבתית ואם עוסקים בתוכנית הבניה – האם הנכס בנוי כדין על פי תוכנית המתאר לבינוי ערים, או האם היו בו חריגות?

מה אומרת הערת אזהרה?
הערת האזהרה הינה פעולה טכנית שנעשית כבר בשלב הראשוני של ההתקשרות בין הקונה למוכר; כבר אז מציינים שהדירה מובטחת לאותו אדם שמעוניין בה- ולעתים חלק מן התנאים כוללים גם תשלום מקדמה על החשבון כדי להבטיח זאת באמצעות אותה ההערה. ניתן לרשום הערת אזהרה נוספת לטובת קונה פוטנציאלי שני, למקרה שהקונה הראשוני יורד מן הפרק. עורך הדין יכול לברר את טיבה של האזהרה והאם המוכר ערך איזו שהיא מניפולציה או אפילו הונאה לטובתו. 

מאמרים בתחום:
צווי פינוי


עורכי דין למכירת נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למכירת נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה לבדוק טרם רכישת דירה מיד שנייה?
סגור