מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » האם באמת כדאי לקנות עכשיו דירה?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

האם באמת כדאי לקנות עכשיו דירה?

שאלת תזמון רכישת הדירה היא שאלה שיש לה ערך של יותר (ולפעמים גם הרבה יותר) ממיליון שקלים. כאשר לוקחים בחשבון שערך דירה יקרה מושך ערך מס גבוה – ההתלבטות מתגברת. רצוי להבין את פני השטח ולהחליט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/3/2014
  • |
  • 16:43
  • |
  • 1985 צפיות

מחירי דיור מושפעים לאורך כל הזמן מתמחירים של מוצרים ושירותים הנלווים לכך – זוהי משוואה מורכבת שיש להכיר בה את המשתנים; כל קרקע במדינת ישראל משתייכת למשאב מוגבל ולעתודות קרקע הולכות וקטנות. המדינה והקבלנים אינם מוציאים לשיווק קרקעות שברשותם (על אף מהלך להפשרת קרקעות בעלות ייעוד משתנה) ולכן הביקוש גבוה לעומת היצע נמוך – והמחירים עולים בהתאם. נוסף על כך יש לקחת בחשבון ש- 60% ממחיר הדירה הוא מס שהמדינה גובה והמס על הבלו, מחירי חומרי הגלם ומחיר זמן עבודה של פועל בניין או כל בעל מקצוע אחר. 

רכישת דירה בשנת 2014
נכון לחודש ינואר בשנת 2014 חלה התמתנות במחירי הדירות, אולם הריבית הנמוכה עדיין מושכת קונים ומשקיעים לשוק הדירות. נשאלת השאלה מה בהמשך? שר הבינוי מר אורי אוריאל הצהיר כי מחירי הדירות ירדו נכון לשנת 2014 אולם עדיין חל היצע נמוך לעומת ביקוש גבוה לדיור במשק. לכן, המיתון במחירי הדירות עשוי להיראות בעיקר לקראת אמצע או שלהי שנת 2014. בנוסף, העלאת הריבית על ידי בנק ישראל עשוי להוביל להתייצבות המחירים או לירידה מסוימת במחיר שתפלוש לשנת 2015. 
כל המידע הדרוש לקניית דירה

שוק השכירויות
יחד עם עליית המחירים של נדל"ן למגורים לרכישה, גם עליית המחירים בשכירות הייתה מורגשת לאורך השנה האחרונה, וקצב עליית מחירי השכירות ממשיך להלום ולנוע באופן משוער בין 4%-5% לאורך שנת 2014. ישנו למעשה ביקוש הולך ועולה גם לדירות שבשכירות משום הקושי לעמוד במחירי דירה קנויה ולשלם את המשכנתא. יתכן, כי הפער שיפתח לטובת מחירי הנדל"ן למכירה והמיתון יצור גם ירידה במחירי שכירויות.

איך יודעים כמה מיסים נשלם על דירה קנויה?
רצוי לתכנן צעדים עתידיים לרכישת נכס נדל"ן תוך לקיחת כל המיסים הנלווים בחשבון שכן יש להם טעם בלתי נפרד ממחיר הדירה. ניתן לתכנן את ההוצאות הללו מלכתחילה ללא הפתעות מיוחדות, תוך הסתייעות בעורך דין מיסים שמצוי בתחום הנדל"ן. עורך דין זה יכול לסייע גם בניהול החוזים מול הגורמים השונים שבעסקה. 


עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם באמת כדאי לקנות עכשיו דירה?
סגור