מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פדיון ימי מחלה
מגזין עבודה

פדיון ימי מחלה

דמי מחלה מאפשרים לעובד להמשיך ולקבל את משכורתו חרף מחלה שבגינה הוא מחמיץ ימי עבודה ואינו כשיר כדי לעבוד. במקרה זה, החוק מעניק גיבוי לאותו עובד שהציג אישור רפואי בדבר מחלתו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/7/2014
  • |
  • 12:37
  • |
  • 2451 צפיות

כדי שעובד יהיה זכאי לקבל ממעסיקו דמי מחלה בעד תקופת מחלתו ועד לסיומה של מכסת הזכאות המקסימלית, עליו לעמוד בתנאי חוק דמי מחלה. ישנם דמי מחלה מסוגים שונים – מחלה של הורה או של ילד, מחלה של בן או של בת הזוג, בדיקות הריון וגם לידה. בכל אחד מן המצבים הללו העובד רשאי להיעדר ממקום עבודתו ועדיין לקבל את שכרו כל עוד זה על חשבון מכסת ימי המחלה המגיעים לו – בדרך כלל יום וחצי לכל חודש שבו עבד או צבירה מקסימלית של עד 90 ימי מחלה. מספר דמי המחלה שאותם העובד יכול לנצל קבועים בהסכם הקיבוצי הספציפי למקום עבודתו. 

פדיון ימי מחלה – זכות קוגנטית 
ישנה אפשרות לפי חוק לפדות ימי חופשי, אולם חוק דמי מחלה אינו מציג הוראה דומה. ניתן לומר אף על פי זאת, כי הזכאות לדמי מחלה מכוח אותו חוק היא זכות קוגנטית לפי זכויות "משפט העבודה המגן" כאשר דמי המחלה ישולמו לעובד כדי שלא לפגוע בהכנסתו גם אם נבצר ממנו להגיע למקום עבודתו בשל כך ולהרוויח את לחמו. 
לפדות את ימי החופש שלך

איך פודים אותם?
במרבית ממקומות העבודה ניתן לפדות את דמי המחלה שלא נוצלו, על אף שבחוק לא קיימת החובה מטעם המעסיק לכך. יש להוסיף לכך החרגות, כמו למשל פדיון דמי המחלה בזמן פיטורין כמו למשל שנהוג בדמי החופשה השנתית בזמן פיטורין. זאת מכיון שהעובד יהיה רשאי לפדות את דמי המחלה במידה שמתקיימים יחסי עובד מעביד. 

הסכם קיבוצי במגזר הציבורי
בינואר 2011 נחתם הסכם קיבוצי בין המדינה ומעסיקי המגזר הציבורי ובין הסתדרות העובדים החדשה בנושא פיצוי דמי מחלה שלא נוצלו. ההסכם כולל תשלום של דמי המחלה לקרן הפנסיה ובקופת גמל לקצבה אצל מי שסיים את עבודתו אצל מעסיקו בנסיבות מסוימות. לבדיקת זכאות דמי המחלה שלא נוצלו רצוי להתייעץ עם עורך דין עבודה שבקיא באותו תחום. 




עורכי דין לענייני שעות נוספות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שעות נוספות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פדיון ימי מחלה
סגור